Bouwjaar | 1963 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 24.401 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | FE-45-39 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 1963 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 24.401 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | FE-45-39 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Coupé
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen
Soms zijn er auto's waar we geen genoeg van kunnen krijgen. Bepaalde automobielen zijn zo speciaal en zo fraai dat we er uren naar kunnen kijken. Deze Ferrari 250 Lusso is daar een mooi voorbeeld van; een adembenemende schoonheid.
De Ferrari 250 kende een grote verscheidenheid aan carrosseriestijlen en had daarnaast twee verschillende wielbasislengtes. Dit liep uiteen van race 'berlinetta's' tot beschaafde en sierlijke modellen met zowel de keuze tussen een coupé en cabriolet. Wij zijn van mening dat, esthetisch gezien, deze Lusso toch wel tot één van de hoogtepunten van de 250 behoort. Wat een prachtige verschijning!
De 250 GT/L, met de "L" voor Lusso (of luxe), was de laatste versie van de 250 GT. Ferrari zette dit model neer als een luxe GT, met een zeer elegante en gestroomlijnde carrosserie, ontworpen door Pininfarina en gebouwd door Scaglietti. Ferrari liet de Lusso maken van staal met de motorkap en deuren gemaakt van aluminium. Hoe kunnen we de lijnen van de carrosserie omschrijven? Het is wellicht het voorbeeld voor het design van een perfecte sportwagen en blijft volgens velen een van de mooiste creaties die Ferrari ooit produceerde.
Ferrari leverde de Lusso met de korte wielbasis en onder de motorkap ligt de beroemde V12 Colombo motor. Waarom Colombo? Omdat de beroemde Ferrari-ingenieur Gioacchino Colombo de motor ontwierp. Er waren voor de Lusso wel enkele wijzigingen aangebracht. Zo had de motor nu 'single ported' cilinders, zoals op de competitieauto's. Dit zou de laatste Ferrari zijn met twaalfcilindermotor met een cilinderinhoud van 3.0 liter.
De Lusso profiteerde daarnaast van een aantal verbeteringen aan het chassis, die waren afgeleid van de 250 SWB en GTO-competitieauto's. Het interieur van de Lusso had deurpanelen en kuipstoelen dat met leer bekleed was en een volledig unieke dashboardindeling die nooit op een andere Ferrari was aangeboden.
Er werden slechts 350 exemplaren van de 250 GT/L gebouwd en het model is uitgegroeid tot één van de meest gewilde klassieke Ferrari's ooit gebouwd. Als de ultieme luxeversie van de baanbrekende 250 GT, wordt de Lusso nu beschouwd als één van Ferrari 's meest gevierde modellen, terecht gewaardeerd door het publiek.
Ons exemplaar komt uit 1963 en de eerste eigenaresse, mevr. Botticini uit Brescia, bestelde deze Ferrari en liet deze destijds afleveren bij de beroemde Ferrari-dealer Crepaldi in Milaan, Italië. Deze 250 is heel goed gedocumenteerd en op deze wijze stellen wij vast dat deze Lusso 30 jaar lang in het bezit was van dhr. Granata uit Pennsylvania, VS. In 1988 kreeg dhr. Berg uit Zweden de Lusso in handen en had de wagen voor 25 jaar in bezit.
Dit betreft een compleet gerestaureerd en gereviseerd exemplaar op hoog niveau. Dhr. Berg liet deze Ferrari compleet restaureren en revis
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto