Land Rover Range Rover Sport 4.2 V8 Supercharged
€ 29.995,-

Bouwjaar | 24-11-2006 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 169.462 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | N-082-RS Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.197 cc |
Vermogen | 286 kW (390 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 24-11-2006 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 169.462 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | N-082-RS Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.197 cc |
Vermogen | 286 kW (390 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | ASSET Youngtimers & Oldtimers |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Bovenweg 7D |
Postcode | 8084 PB |
Plaats | 't Harde |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 33659418 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | assetautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Wij zijn uitsluitend op afspraak geopend! Inruilen van uw huidige voertuig is altijd mogelijk bij ons.
Let op: prijs inclusief 21% btw, voor ondernemers terug te vorderen. Prijs exclusief btw: €24.806
De ultieme alleskunner met sportieve aspiraties: Range Rover Sport met 390 pk sterke 4.2 V8 Supercharged! Dit Zwitsers geleverde exemplaar heeft een volledige historie en een gunstige tellerstand van 169.485 km. Fraai uitgevoerd in Java black met interieur in zwart leder, mooie nette auto. Voorzien van alle gemakken, zoals glazen schuif/kanteldak, stoelmemory bestuurder, vol lederen bekleding, stoelverwarming voor- en achterin, full map navigatie, carkit en afneembare trekhaak 3.500 kg. Voor het zware werk is er luchtvering met drie rijhoogten, lage gearing, Hill Descent Control en sperdifferentieel. Onderhoudsbeurt en nieuwe apk bij aflevering inbegrepen.
Ondernemers opgelet: youngtimer, zakelijk te rijden met bijtelling over de dagwaarde. U kunt dan uw autokosten zakelijk opvoeren en de BTW aftrekken. Daarmee rijdt u een RaRo tegen de kosten van een nieuwe Dacia Duster!
Dit is de Range Rover voor wie een gewone V8 in 2006 niet genoeg was. Voor een catalogusprijs van destijds €117.060 werd er een supercharger op geschroefd die zorgde voor een duizelingwekkende 390 pk en genoeg koppel om middelgrote steden een paar meter op te schuiven: 550 Nm. Voor de marktkooplieden, paardenmensen en hoveniers onder ons met een fullsize aanhanger: met 3.500 kg trekgewicht staat hij zeker zijn mannetje. En dankzij permanente vierwielaandrijving met lage gearing en luchtvering slaat u ook in het terrein geen modderfiguur - al wordt u dan de eerste die hem daarvoor gebruikt.
De aangeboden auto is nieuw geleverd in Zwitserland en doorlopend onderhouden, zodat de volledige kilometerhistorie inzichtelijk is. De laatste eigenaar heeft de auto als youngtimer gereden en er is op onderhoud niet bezuinigd. Van deze Range Rover blijft de luchtvering netjes op hoogte bij een paar weken stilstand. Onder de kap is alles spic en span, op de eerste tik springt ie aan, en allemachtig wat klinkt dat dan lekker! De automaat heeft zes verzetten en doet zijn werk probleemloos, zowel koud als warm.
Qua uitrusting is het goed vertoeven. Prettige hoge instap en uw perfecte zitpositie wordt opgeslagen in het stoelgeheugen. Stoelverwarming voorin en op de achterbank en een prettig glazen schuif/kanteldak maken het rijden extra comfortabel. Auto heeft voorts een Harman Kardon Logic7 geluidsinstallatie voor als u de buren mee wilt laten genieten. Cruise control en airco doen hun werk naar behoren, en zo dat geldt eigenlijk ook voor alles wat er verder op en aan zit :-)
- Vol lederen bekleding zwart
- Extra getinte ramen
- Glazen schuif/kanteldak
- Luchtvering met drie rijhoogten
- Lage gearing en sperdifferentieel
- Hill Descent Control
- Full map navigatie touchscreen
- Harman/Kardon Logic7 soundsystem
- Bluetooth autotelefoon
- Gescheiden volautomatisch
Basisdekking voor uw auto
Een WA-autoverzekering is wettelijk verplicht in Nederland. Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Range Rover Sport | Nergens vies van
U wilt een Range Rover Sport? Dan is er de keuze tussen diverse dieselmotoren of een 5.0 liter V8 Supercharged benzinemotor. Een bescheiden benzinemotor was er tot nu toe niet. De reden daarvoor is eenvoudig: een dieselmotor is in een auto zoals deze vrijwel altijd voordeliger dan een benzinemotor. Alleen echte liefhebbers zullen kiezen voor een benzinemotor en zij willen meteen het beste van het beste. Voor het milieu of de bijtelling is dat echter geen ideale keuze. Daarom is er nu een tussenweg: de plug-in hybrid belooft de prestaties van een sportieve benzinemotor tegen een verbruik dat lager is dan van een diesel.

De Range Rover Sport is thuis op de snelweg en in het terrein. De plug-in hybrid P400e is snel en zuinig. Na de facelift voor 2018 een moderne uitrusting.
Plus
- Goede rijeigenschappen on-road, subliem off-road
- Zeer luxueus
- Zuinig dankzij hybride-techniek
Min
- overgang tussen elektromotor en benzinemotor duidelijk merkbaar
- automaat schakelt niet onmerkbaar
- onhandige locatie oplaadpunt
Conclusie
Naast de diverse dieselmotoren en de oppermachtige V8 5.0 Supercharged benzinemotor is de plug-in hybrid een zinvolle aanvulling op het leveringsprogramma van de Range Rover Sport. Nog steeds weet de Range Rover Sport als geen ander dynamiek met terreinwaardigheid te combineren. De hybride-aandrijving zorgt voor uitstekende prestaties én nog meer comfort op de openbare weg. Tegelijkertijd is merkbaar dat Land Rover weinig ervaring met deze techniek heeft: de overgang van elektrisch rijden naar rijden op benzine verloopt niet geheel onmerkbaar en het aansluitpunt voor het laadstekker is ronduit onhandig gekozen.
In de hybride-uitvoering blijven alle kwaliteiten van de Range Rover Sport behouden. De binnenruimte is en blijft riant. De uitrusting is modern en compleet. Het uitgekiende onderstel geeft de Range Rover Sport het beloofde sportieve karakter, terwijl de terreinwaardigheid is behouden. Modder of asfalt, benzine of elektriciteit: deze Range Rover is nergens vies van!
Deel deze advertentie