Ford Mustang Fastback 289 Rally Pack Restored in 2004, Rally Pack, Extensive history file including books and invoices, Once owned by a professional US tennis play

€ 69.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1966
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 55.040 km
Deuren 2
Kenteken FO-41-59 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud -
Vermogen -

Ford Mustang Fastback 289 Rally Pack Restored in 2004, Rally Pack, Extensive history file including books and invoices, Once owned by a professional US tennis play


€ 69.950,-

Algemeen

Bouwjaar 1966
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 55.040 km
Deuren 2
Kenteken FO-41-59 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • lederen bekleding

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 3 versnellingen, Automaat
Tellerstand: 34.200 mijlen
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen

De Ford Mustang Fastback van de eerste generatie is een waar icoon. Weinig auto's spreken zo tot de verbeelding als Ford's musclecar. Niet alleen bij liefhebbers van Amerikaanse auto's maar over de hele linie van klassiekerliefhebbers valt de Mustang doorgaans in de smaak.
De Fastback is de meest geliefde carrosserievariant van de reeks en de vroege jaren zijn daarbij favoriet. Gezien de komst van het model in 1965 kunnen we stellen dat deze '66-er een vroeg exemplaar betreft. De schitterende lijnen, gewaardeerde 289 'cubic inches' motor en prachtige kleurstelling maakt dit exemplaar tot een schot in de roos voor de Mustang-adept.

De carrosserie van deze Mustang noemen we het liefst 'zuiver'. De auto werd al eens gerestaureerd en dat werd op complete en zeer professionele wijze gedaan. Daardoor staat de auto er nu nog altijd uitzonderlijk mooi bij. Plaatwerk, lakwerk, passingen: alles is zoals je dat slechts zelden tegenkomt. Ook de verchroomde sierlijsten sluiten overal perfect aan en zien er prachtig uit. De auto staat op originele stalen wielen en banden in de correcte maten. De banden met dubbele rode bies maken de uitstraling van de Ford compleet, ze stonden destijds als optie in de catalogus. Het is één van de weinige onderdelen waarvan we juist blij zijn te melden dat het niet de originele exemplaren betreft.

Het interieur van de Fastback is zeer mooi. De bekleding, vloerbedekking, deurpanelen en dashboard verkeren allen in een super nette conditie. Opvallend voor Mustang-kenners zijn de twee extra meters, zichtbaar aan de zijkanten van de stuurkolom. Deze tijdklok en toerenteller waren onderdelen van het geliefde Rally-Pac, zoals het pakket officieel heette. Het maakt deze gerestaureerde Mustang tot een uitzonderlijk aantrekkelijke auto.

De Mustang wordt aangedreven door de krachtige 289 Cubic inches V8 met 200 pk, in dit geval in de two-barrel setup. De motor is in dit geval is gekoppeld aan een automatische transmissie met drie versnellingen. 200 pk klinkt misschien niet als enorme krachtexplosie maar de Mustang geeft je geen idee 'under-powered' te zijn. De V8 levert een stevige portie aan koppel en ook het vermogen is meer dan voldoende om een ferme duw in de rug te veroorzaken.
Belangrijker dan het vermogen is de enorme dosis karakter die een Mustang aan boord heeft. Rijden, sturen en accelereren: het is allemaal een groot feest met de Ford, mede door het goede onderstel, de prettige stuureigenschappen en niet in de laatste plaats het gegorgel van de V8. Het grote linkerpedaal intrappend zult u ervaren dat het ook met de remcapaciteiten wel goed zit.

Apart aandacht besteden we in dit geval ook nog even aan de documentatie. Een gigantische stapel aan facturen, brochures en informatie komt met de auto. Ook een stapel eig

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Ford Mustang Convertible | Zomerpret

Hoe wordt zomerpret vertaald naar een auto? In de vorm van een cabriolet natuurlijk! Dan is de vraag: wat voor soort cabriolet? Gaat de voorkeur uit naar een verfijnde vierzitter om optimaal te genieten van de reis? Of toch liever een lichtgewicht roadster waarbij alles draait om rijplezier? Er is een optie die menigeen vergeet: een brute Amerikaanse "muscle car".

Autotest | Ford Mustang Convertible Zomerpret

De Ford Mustang Cabrio is een onvervalste Amerikaanse muscle car: luid, bruut, opzichtig en daarmee uniek in zijn soort. Minder verfijnd dan de concurrentie, maar daarom niet slechter (wel duurder).

Plus

  • serieus snel, ook met 2.3 liter motor
  • unieke uitstraling
  • moderne uitrusting

Min

  • hoge CO2-uitstoot en daarom ook hoge aanschafprijs
  • eenvoudige dak-constructie
  • weinig verfijnd

Conclusie

Is het terecht dat menigeen de Ford Mustang overslaat bij een zoektocht naar de ideale auto voor de zomer? Dat ligt aan de voorkeur van de bestuurder.

In Amerika is de Mustang populair vanwege de lage prijs en grootse prestaties. Het is duidelijk merkbaar waar Ford heeft bezuinigd (dakconstructie, onderstel, materiaalkeuze, motortechniek), maar daar staat in Amerika een scherpe prijs tegenover. In Europa zorgen diezelfde bezuinigingen juist voor een hogere prijs omdat de weinig efficiënte aandrijflijn wordt afgestraft met een torenhoge aanschafbelasting. Een minder verfijnd product voor een hogere prijs dus.

Een kleine week rijden leert echter nog iets: de Mustang is uniek! Zelfs wanneer wordt gekozen voor de basismotor heeft de Mustang het uitgesproken karakter van een echte "muscle car". In feite heeft de Mustang helemaal geen concurrentie en dan doet de prijs er ook niet meer toe.

Deel deze advertentie