Bouwjaar | 26-08-2015 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 75.730 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | GV-118-H Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.496 cc |
Vermogen | 96 kW (131 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 26-08-2015 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 75.730 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | GV-118-H Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.496 cc |
Vermogen | 96 kW (131 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Nico Bruggink B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Spoorstraat 7 |
Postcode | 7271 CA |
Plaats | Borculo |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)545 - 271517 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.bruggink.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modeljaar: 2015
Modelcode: ND
Technische informatie
Koppel: 150 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 45 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,3 s
Topsnelheid: 204 km/u
Maten
Lengte: 392 cm
Wielbasis: 231 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 950 kg
Laadvermogen: 265 kg
GVW: 1.215 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 139 g/km
Fijnstofuitstoot: 1,1 mg/km
Energielabel: D
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6 l/100km (1 op 16,7)
Brandstofverbruik in de stad: 7,9 l/100km (1 op 12,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,9 l/100km (1 op 20,4)
Historie
Aantal eigenaren: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 88 - € 95 per kwartaal
Beschikbare afleverpakketten:
- Basis (inbegrepen): Wettelijke garantie, geldige APK, en RDW-leges.
- Standaard (zonder meerprijs): Wettelijke garantie, geldige APK, en RDW-leges.
Dit afleverpakket bevat (in plaats van afleverpakket "Basis"): BOVAG garantie (12 maanden)
Het was eind jaren '80 van de vorige eeuw, dat Mazda de tijd rijp achtte voor een kleine, sportieve roadster. Met de Lotus Elan als voorbeeld, werd de Mazda MX5 ontwikkeld en aan de wereld getoond. Hoewel de Mazda MX5 feitelijk een experiment was (MX = Mazda eXperiment), bleek het een schot in de roos. De vlot gelijnde roadster met zijn guitige klapkoplampen werd door vele autoliefhebbers in de harten gesloten. De Mazda MX5 NA was een feit en is sindsdien niet meer uit de line-up van Mazda weg te denken. Ook binnen ons bedrijf heeft de Mazda MX5 een speciale plek weten ver verwerven!
De auto kreeg in 1998 een vernieuw uiterlijk (NB) waarbij de klapkoplampen verdwenen. Deze werd in 2002 weer gefacelift (NB-FL). In 2006 werd de NC geïntroduceerd, met rondere vormen en een strakker dashboard.
Sinds 2015 is er de ND; de eerste MX5 voorzien van het geheel nieuwe Mazda Skyactiv DNA!
Een prachtig, vernieuwd 'Kodo' design, gecombineerd met nieuwe vooruitstrevende techniek.
Eerst als roadster en wat later ook als RF. De Mazda MX5 wordt al jaren geroemd om de fantastische rijbeleving. Met het nieuwe Skyactiv DNA is dit nog verder verbeterd, kunnen we u uit ervaring melden!
Zijn goed uitgebalanceerde onderstel, de kort en trefzekere schakelende versnellingsbak, haarscherpe besturing en de aandrijving op de achterwielen, zorgen voor een fenomenale wegligging. Door de ver naar achteren geplaatste motor, is Mazda er in geslaagd tot een perfecte 50/50 gewichtsverdeling te komen, waarmee de auto zich zeer stabiel de bocht om laat gaan. De pittige 1.5 Skyactiv-G motor levert 131pk, maar weet zijn werk toch zuinig te doen. De uitlaat kent een licht 'snerpje' wat zorg voor een sportief geluid. Met een gewicht van slechts 1000kg. kent de Mazda MX5 een uitstekende pk per kg verhouding!
De auto is afkomstig van 2de eigenaar.
Als GTM zit deze MX
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mazda MX-5 | Niet dromen, maar doen
Echte autoliefhebbers zijn makkelijk te herkennen. Er stroomt benzine door hun aderen en ze dromen iedere nacht van die ene onbereikbare sportwagen. Helaas moet het bij gebrek aan financiële middelen bij dromen blijven. Slimme autoliefhebbers zijn ook gemakkelijk te herkennen: zij rijden een Mazda MX-5. Als ze nog iets te wensen over hebben, dan is het misschien een nieuwe MX-5.
De Mazda MX-5 is de pretauto voor het gewone volk. Dat geldt des te meer voor deze vierde generatie die kleiner, lichter en daarmee levendiger en puurder is dan ooit tevoren.
Plus
- heel veel rijplezier
- even verstandig als een alledaagse Mazda
- nette prijs
Min
- niet geschikt voor lange bestuurders
- weinig bergruimte in interieur
- matige geluidsisolatie kap
Conclusie
De eerste MX-5 uit 1988 was bedoeld als een echte pretauto voor het gewone volk. Gaandeweg werd de MX-5 groter, comfortabeler en daarmee minder puur. Voor deze vierde generatie ging Mazda terug naar de basis.
Alles werd in het werk gesteld om de auto lichter te maken, zonder afbreuk te doen aan de veiligheid of de dagelijkse bruikbaarheid. Alleen voor lange bestuurders is dit slecht nieuws: zij passen niet meer goed in de auto en dan is de pret er snel af.
Dankzij de compactere buitenmaten is de MX-5 merkbaar wendbaarder en dynamischer geworden. Dankzij het lage gewicht zijn de prestaties beter geworden. Bovendien is het gevoel tussen bestuurder en mechaniek beter dan ooit. Zelfs het uiterlijk is een stuk spannender dan voorheen. En dat zijn allemaal kenmerken van een droomauto!