Mazda MX-5 Roadster SkyActiv-G 131 6MT GT-M

€ 19.950,-

Bouwjaar 26-08-2015
Categorie Cabriolet
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 75.730 km
Deuren 2
Kenteken GV-118-H Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.496 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)

Mazda MX-5 Roadster SkyActiv-G 131 6MT GT-M


€ 19.950,-

Algemeen

Bouwjaar 26-08-2015
Categorie Cabriolet
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 75.730 km
Deuren 2
Kenteken GV-118-H Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.496 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Autobedrijf Nico Bruggink B.V.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Spoorstraat 7
Postcode 7271 CA
Plaats Borculo
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)545 - 271517 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.bruggink.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • navigatiesysteem
  • parkeersensor
  • regensensor
  • startonderbreker
  • stoelverwarming
  • traction control

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Modeljaar: 2015
Modelcode: ND

Technische informatie
Koppel: 150 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 45 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,3 s
Topsnelheid: 204 km/u

Maten
Lengte: 392 cm
Wielbasis: 231 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 950 kg
Laadvermogen: 265 kg
GVW: 1.215 kg

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 2

Milieu
CO2-uitstoot: 139 g/km
Fijnstofuitstoot: 1,1 mg/km
Energielabel: D
Emissieklasse: Euro 6

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6 l/100km (1 op 16,7)
Brandstofverbruik in de stad: 7,9 l/100km (1 op 12,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,9 l/100km (1 op 20,4)

Historie
Aantal eigenaren: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 88 - € 95 per kwartaal

Beschikbare afleverpakketten:
- Basis (inbegrepen): Wettelijke garantie, geldige APK, en RDW-leges.
- Standaard (zonder meerprijs): Wettelijke garantie, geldige APK, en RDW-leges.
Dit afleverpakket bevat (in plaats van afleverpakket "Basis"): BOVAG garantie (12 maanden)

Het was eind jaren '80 van de vorige eeuw, dat Mazda de tijd rijp achtte voor een kleine, sportieve roadster. Met de Lotus Elan als voorbeeld, werd de Mazda MX5 ontwikkeld en aan de wereld getoond. Hoewel de Mazda MX5 feitelijk een experiment was (MX = Mazda eXperiment), bleek het een schot in de roos. De vlot gelijnde roadster met zijn guitige klapkoplampen werd door vele autoliefhebbers in de harten gesloten. De Mazda MX5 NA was een feit en is sindsdien niet meer uit de line-up van Mazda weg te denken. Ook binnen ons bedrijf heeft de Mazda MX5 een speciale plek weten ver verwerven!

De auto kreeg in 1998 een vernieuw uiterlijk (NB) waarbij de klapkoplampen verdwenen. Deze werd  in 2002 weer gefacelift (NB-FL). In 2006 werd de NC geïntroduceerd, met rondere vormen en een strakker dashboard.

Sinds 2015 is er de ND; de eerste MX5 voorzien van het geheel nieuwe Mazda Skyactiv DNA!
Een prachtig, vernieuwd 'Kodo' design, gecombineerd met nieuwe vooruitstrevende techniek.
Eerst als roadster en wat later ook als RF. De Mazda MX5 wordt al jaren geroemd om de fantastische rijbeleving. Met het nieuwe Skyactiv DNA is dit nog verder verbeterd, kunnen we u uit ervaring melden!

Zijn goed uitgebalanceerde onderstel, de kort en trefzekere schakelende versnellingsbak, haarscherpe besturing en de aandrijving op de achterwielen, zorgen voor een fenomenale wegligging. Door de ver naar achteren geplaatste motor, is Mazda er in geslaagd tot een perfecte 50/50 gewichtsverdeling te komen, waarmee de auto zich zeer stabiel de bocht om laat gaan. De pittige 1.5 Skyactiv-G motor levert 131pk, maar weet zijn werk toch zuinig te doen. De uitlaat kent een licht 'snerpje' wat zorg voor een sportief geluid. Met een gewicht van slechts 1000kg. kent de Mazda MX5 een uitstekende pk per kg verhouding!

De auto is afkomstig van 2de eigenaar.

Als GTM zit deze MX

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Mazda MX-5 | Niet dromen, maar doen

Echte autoliefhebbers zijn makkelijk te herkennen. Er stroomt benzine door hun aderen en ze dromen iedere nacht van die ene onbereikbare sportwagen. Helaas moet het bij gebrek aan financiële middelen bij dromen blijven. Slimme autoliefhebbers zijn ook gemakkelijk te herkennen: zij rijden een Mazda MX-5. Als ze nog iets te wensen over hebben, dan is het misschien een nieuwe MX-5.

Autotest | Mazda MX-5 Niet dromen, maar doen

De Mazda MX-5 is de pretauto voor het gewone volk. Dat geldt des te meer voor deze vierde generatie die kleiner, lichter en daarmee levendiger en puurder is dan ooit tevoren.

Plus

  • heel veel rijplezier
  • even verstandig als een alledaagse Mazda
  • nette prijs

Min

  • niet geschikt voor lange bestuurders
  • weinig bergruimte in interieur
  • matige geluidsisolatie kap

Conclusie

De eerste MX-5 uit 1988 was bedoeld als een echte pretauto voor het gewone volk. Gaandeweg werd de MX-5 groter, comfortabeler en daarmee minder puur. Voor deze vierde generatie ging Mazda terug naar de basis.

Alles werd in het werk gesteld om de auto lichter te maken, zonder afbreuk te doen aan de veiligheid of de dagelijkse bruikbaarheid. Alleen voor lange bestuurders is dit slecht nieuws: zij passen niet meer goed in de auto en dan is de pret er snel af.

Dankzij de compactere buitenmaten is de MX-5 merkbaar wendbaarder en dynamischer geworden. Dankzij het lage gewicht zijn de prestaties beter geworden. Bovendien is het gevoel tussen bestuurder en mechaniek beter dan ooit. Zelfs het uiterlijk is een stuk spannender dan voorheen. En dat zijn allemaal kenmerken van een droomauto!

Deel deze advertentie