Mercedes-Benz 450 SL European new delivery headlights and bumpers, Extraordinarily well-preserved inside and outside, Striking color combination Colorado Beige over Dat
€ 37.500,-
Bouwjaar | 1979 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 99.792 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | MB-00-38 Verzekeren |
Kleur | Beige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Mercedes-Benz 450 SL European new delivery headlights and bumpers, Extraordinarily well-preserved inside and outside, Striking color combination Colorado Beige over Dat
€ 37.500,-
Algemeen
Bouwjaar | 1979 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 99.792 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | MB-00-38 Verzekeren |
Kleur | Beige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Cabriolet
Tellerstand: 62.008 mijlen
Interieurkleur: Bruin
Voorraadstatus: Binnenkort verwacht
Motorrijtuigenbelasting: geen
Weinig voertuigen roepen een stamboom op van zowel baanbrekende techniek en verfijnde luxe zoals de Mercedes-Benz SL-Klasse. De eerste productie SL's verschilden eigenlijk vrij weinig van de beroemde 300 SLR-raceauto's, die het prestatiebeeld van Mercedes-Benz bepaalden in de jaren 50 van de vorige eeuw. Toegegeven, de 300 SL Gullwing is de icoon van Mercedes, daar zullen velen van u het met ons eens zijn, maar de 300 SL Roadster was destijds een ontzettend belangrijke auto voor het Duitse merk en heeft de SL Roadster klasse gedefinieerd. Hoewel de 300 SL Gullwing indrukwekkend was qua prestaties, werden de Gullwing's als krap beschouwd, met hoge dorpels die het in- en uitstappen tot een karwei maakten. Ook werd het nogal warm in de cabine. De 300 SL roadster verhielp deze problemen en naarmate de jaren verstreken, werd de SL-lijn steeds uitgebreider, luxueuzer, terwijl hij altijd een bepaalde uitstraling behield. Kijk maar eens naar de Pagode.
Ons exemplaar betreft de derde generatie van de SL-Klasse, ook wel aangeduid als R107. Deze SL introduceerde Mercedes in 1971 en zou een van de langst lopende productieseries van Mercedes-Benz worden. Een wonder van modern autorijden, de nieuwe SL was verkrijgbaar met luxe zoals automatische airco, cruise control en hele fijne motoren. Toegegeven, ze rijden allemaal goed, maar de achtcilindermotoren zijn echt heel fijn. Die 4,5-liter achtcilinder had aluminium cilinderkoppen en Bosch brandstofinjectie.
In Brummen staat er weer zo'n R107. Schitterend in de kleur Colorado Beige gecombineerd met Dattel Brown leren interieur. Een hele mooie en uitstekend bewaard gebleven R107. Ook beschikt dit model over de Europese koplampen en bumpers.
Weet u waarom Mercedes de geribbelde achterlichten gebruikte? Dit was bedoeld om de lichten te allen tijde goed door te laten, zelfs bij zware sneeuwophoping.
De gehele auto heeft de fabrieksoriginele uitstraling en heeft slechts 62.000 mijlen gereden. Dat is ook aan dit exemplaar te zien. Het geheel ziet er bijzonder mooi verzorgd uit en in goede staat. Het interessante aan deze SL is dat deze vanaf de fabriek is uitgerust met climate control en een fraaie Becker Europa radio, op dit moment nog steeds in de auto aanwezig.
Het exterieur heeft correcte passingen en de carrosseriekleur is van goede kwaliteit. De bumpers, ruiten en velgen zijn bijzonder netjes, passend bij de kilometerstand van dit exemplaar. In het interieur treffen we nette tapijten aan en een keurig dashboard met klokken in goede staat.
De 4,5 liter motor is een fijne krachtbron, start vlot en loopt heel rustig. De SL was destijds afgestemd op soepelheid, een stille loop en meer dan voldoende koppel en dit exemplaar slaagt hierin met vlag en wimpel. De zeer robuuste viertraps automatische transmissie doet zijn werk goed en rijden met deze
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto