Volkswagen T-Cross
Heel gewoon gebleven
De meeste SUV's worden gekocht om het uiterlijk. Autofabrikanten doen er daarom alles aan om hun Sports Utility Vehicle de stoerste, modernste en sportiefste uitstraling te geven. Bij de Volkswagen T-Cross ligt dat anders. De T-Cross is weliswaar anders dan een doorsnee hatchback, maar doet er tegelijkertijd alles aan om zo gewoon en vertrouwd mogelijk te zijn. Nu is de T-Cross vernieuwd voor modeljaar 2024 met een nieuw uiterlijk, een nieuw interieur en modernere elektronica. Is de compacte SUV desondanks gewoon gebleven?
Bij de Volkswagen T-Cross draait alles om het vertrouwde. Ondanks een verjongingskuur is de T-Cross gewoon gebleven met traditionele benzinemotoren en bediening met fysieke knoppen. Goed weggedrag.
Plus
- alles gewoon en vertrouwd
- stoelen voor Europees postuur
- prima rijeigenschappen
Min
- duurder in aanschaf en gebruik dan een volledig elektrische auto
Conclusie
Weet de Volkswagen T-Cross zijn nuchtere karakter te behouden ondanks een verplichte verjongingskuur met heel veel elektronica? Zeker! Op het gebied van luxe en infotainment is de T-Cross bij de tijd, maar dit is absoluut geen rijdende computer geworden. De verplichte veiligheidsvoorzieningen geven de nodige speelruimte en zijn dankzij een zorgvuldig gekozen geluid minder opdringerig dan gewoonlijk. Het uiterlijk en de aankleding zijn zelfs beschaafder geworden, waarmee de T-Cross zich nog nadrukkelijker onderscheidt van de modepopjes en futuristische voertuigen van de concurrentie.
De motoren zijn niet gemoderniseerd sinds 2019. Dat kan als een zwak of een sterk punt worden gezien. De relatief hoge CO2-uitstoot en het relatief hoge verbruik zorgen ervoor dat de T-Cross duurder is in aanschaf en in gebruik dan een volledig elektrische auto (zeker wanneer wordt gekozen voor een luxe uitvoering). Tegelijkertijd bedient de T-Cross hiermee kopers die niet gediend zijn van nieuwe techniek en zich prettiger voelen bij het oude vertrouwde.
Na een week rijden met de T-Cross luidt de conclusie: alles aan deze auto deugt. Echter, omdat de T-Cross op geen enkele manier bijzonder of innovatief is, is er ook niets beter dan gemiddeld. De Volkswagen T-Cross is daarom vernieuwd voor modeljaar 2024 en toch vertrouwd als altijd.
Volkswagen T-Cross 145 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
11.859 km - 2023 € 50.000,- incl. BTW
57.466 km - 2022 € 21.950,- incl. BTW
28.688 km - 2023 € 26.400,- incl. BTW
14.119 km - 2022 € 24.900,- incl. BTW
18.035 km - 2023 € 28.400,- incl. BTW
29.188 km - 2020 € 19.900,-
89.674 km - 2019 € 19.850,-
29.007 km - 2022 € 26.850,- incl. BTW
70.082 km - 2019 € 19.990,-
4.627 km - 2023 € 29.440,- incl. BTW
7.464 km - 2023 € 31.340,- incl. BTW
7.044 km - 2023 € 27.940,- incl. BTW
2.974 km - 2024 € 36.190,- incl. BTW
4.534 km - 2023 € 31.870,- incl. BTW
3.105 km - 2024 € 36.440,- incl. BTW
6.171 km - 2023 € 30.440,- incl. BTW
3.074 km - 2024 € 36.440,- incl. BTW
1.782 km - 2023 € 32.940,- incl. BTW
3.197 km - 2024 € 35.940,- incl. BTW
6.862 km - 2023 € 29.640,- incl. BTW
6.979 km - 2024 € 35.440,- incl. BTW
2.882 km - 2024 € 36.190,- incl. BTW
2.787 km - 2024 € 36.190,- incl. BTW
7.397 km - 2023 € 28.888,- incl. BTW
3.161 km - 2023 € 32.240,- incl. BTW