Alfa Romeo Giulia 1600 Super Ti Over 25 years in a wellknown Dutch Alfa Romeo-family, Provided with a later 1600-engine which was tuned to about 145 bhp, Drives superbl

€ 47.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1965
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 85.669 km
Deuren 4
Kenteken DE-78-48 Verzekeren
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Alfa Romeo Giulia 1600 Super Ti Over 25 years in a wellknown Dutch Alfa Romeo-family, Provided with a later 1600-engine which was tuned to about 145 bhp, Drives superbl


€ 47.950,-

Algemeen

Bouwjaar 1965
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 85.669 km
Deuren 4
Kenteken DE-78-48 Verzekeren
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • metallic lak

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Sedan
Interieur: Zwart, Skai
Voorraadstatus: Binnenkort verwacht
Motorrijtuigenbelasting: geen

Alfa kwam in 1962 met de Giulia. In vergelijking met de Giuletta maakte het Italiaanse merk grote sprongen. Zo werd de motor geüpgraded naar een 1,600 cc motor, in plaats van de 1,300 cc. Deze nieuwe unit was significant krachtiger. Ook had het splinternieuwe model een veel betere verwarming. Onderhuids was het allemaal heel modern. Wat dacht u van onafhankelijke wielophanging, een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen en schijfremmen rondom?

Ondanks het karakteristieke, vierkante model waren de Giulietta en Giulia toonbeelden van aerodynamische efficiëntie en natuurlijk zat het Alfa DNA overal. Dat betekent dat deze modellen duidelijk een sportief karakter hadden, zoals dat hoort bij een Alfa Romeo. Met de 92 pk viercilindermotor met dubbele bovenliggende nokkenassen, kon de Giulia TI-versie maar liefst 160 km/u halen.

Elk model kent wijzigingen en gelukkig stond Alfa Romeo ook niet stil met de Giulia. In 1965 introduceerde Alfa een aantal wijzigingen en voegde een nog sportievere motor toe aan het palet van de Giulia. De motor was nu voorzien van dubbele carburateurs en leverde 112 pk. De versnellingspook werd bediend vanaf de vloer en het was met recht genieten geblazen.

Onze Giulia is een vroege en aantrekkelijke Giulia, voorzien van de latere 1,600 cc motor en getuned tot 145 pk. Afkomstig van een welbekende Nederlandse familie die liefhebbers zijn van Alfa Romeo en deze Alfa 25 jaar lang in het bezit hadden. Dit exemplaar is volledig competitie geprepareerd en bezit uitstekende prestaties voor sportieve doeleinden. Het aantrekkelijke van deze Giulia is dat de originele elementen behouden zijn gebleven terwijl de wagen tegelijkertijd volledig rally geprepareerd is. Zo zien we onder andere een extra set verstralers, lichtmetalen velgen, een sportief stuur, kuipstoelen met bijbehorende gordels, rolkooi, brandblusser, Sparco pedalen, kompas en tripmaster.

Door het behoud van de authentieke details oogt het geheel ook netjes. De lak ziet er nog fraai uit en de chromen bumpers verkeren nog altijd in een verzorgde conditie. De ruiten zijn in prima conditie. In het interieur is het dashboard ook in goede staat en zijn de originele klokken van het instrumentarium mooi. De deurpanelen zijn in prima staat. Ook verkeert de onderzijde van de wagen in solide staat.

Door de 145 pk sterke motor is het werkelijk een serieus snelle wagen om in te rijden. Deze motor is heel gretig op het gas, schakelt precies en voelt heel solide aan. Het rijden met deze Alfa is dan ook volop spektakel.

Dit is een prachtige kans om een fraaie en snelle Giulia te bezitten die door zijn modificaties uitermate geschikt is voor Silverstone Classic, Donington Historic Festival, maar uiteraard ook om te racen op de Goodwood Revival zoals veel andere Giulia's in het verleden hebben gedaan.

Heeft u interesse in deze rally geprepa

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Alfa Romeo Giulia | Laatste kans of laten staan?

Bij Alfa Romeo is men blij en somber tegelijk. De Giulia is namelijk vernieuwd voor modeljaar 2023 en dus klaar voor nieuwe uitdagingen. Tegelijkertijd meldt de fabrikant dat dit het laatste model zonder elektrische aandrijving is en daarmee markeert de Giulia het einde van een tijdperk. Is de vernieuwde Alfa Romeo Giulia een auto om te laten staan of juist een laatste kans?

Autotest | Alfa Romeo Giulia Laatste kans of laten staan?

De Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 is een echte liefhebbersauto. Tegenover elektrische perfectie zet de Giulia een traditioneel en puur mechanisch gevoel.

Plus

  • goede prestaties
  • authentiek mechanisch gevoel
  • uitstekend weggedrag

Min

  • hoog verbruik
  • verouderde uitrusting
  • matige ruimte achterin

Conclusie

Is de Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 een laatste kans of een model dat men beter kan laten staan? Dat is puur persoonlijk. Moderne elektrische auto's zijn stiller, (nog) sneller, comfortabeler, schoner, voordeliger en maken het leven dankzij slimme elektronica makkelijker en veiliger. Wie een auto ziet als gebruiksvoorwerp laat de Giulia daarom liever staan.

Het perfectionisme maakt elektrische auto's voor de traditionele autoliefhebber echter steriel en karakterloos. Dat is waarom Alfa Romeo nog steeds kansen ziet voor de Giulia en het model voor 2023 heeft voorzien van een nieuw gezicht en een (iets) rijkere uitrusting. Zakelijke sedans zijn bijna uitgestorven en door de nadruk te leggen op het puristische en mechanische karakter weet de Giulia zich meer dan ooit te onderscheiden. Voor de echte liefhebber is de Giulia dus absoluut een laatste kans.

Deel deze advertentie