Alfa Romeo Giulietta Spider Long-term ownership, maintenance by specialists, rebuilt engine
€ 69.950,-
Bouwjaar | 1960 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 11.679 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | AH-38-76 Verzekeren |
Kleur | Overige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Alfa Romeo Giulietta Spider Long-term ownership, maintenance by specialists, rebuilt engine
€ 69.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 1960 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 11.679 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | AH-38-76 Verzekeren |
Kleur | Overige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Cabriolet
Motorrijtuigenbelasting: geen
We beginnen onze teksten vaak met een stukje modelhistorie. Een klein stukje enthousiast maken voor het model. Maar heel eerlijk: de Alfa Romeo Giulietta Spider heeft dat niet nodig. Het in 1954 geïntroduceerde model werd op de Autosalon van Turijn voorgesteld en direct werd het door Pinifarina getekende model geroemd om zijn vormen. Een geliefde klassieker die naast tijdloos mooi ook nog eens geweldig rijdend is.
We hebben hier te maken met een Giulietta 1300 Spider waar de meest recente Nederlandse (van origine Italiaanse) eigenaar heel veel jaren plezier van heeft gehad. De Italiaan, met een kapperszaak in Amsterdam reed de auto decennia en liet de auto zeer goed onderhouden. Stapels facturen van diverse zeer bekende specialisten uit de Alfa Romeo wereld zijn bij de auto aanwezig. De eigenaar deed alleen zaken met Alfa-specialisten die al decennia lang goed bekendstaan binnen Alfa-kringen.
De Spider rijdt dan ook geweldig. De 1300is volledig gereviseerd en hangt (mede daarom) lekker aan het gas en presteert buitengewoon goed. De originele 80 pk's lijken er dan ook meer en het plezier wordt extra aangewakkerd door de heerlijke, lichtvoetige rijeigenschappen. Kortom: zoekt u een ongelofelijk temperamentvolle en charmante tweezits sportwagen dan zit u volledig goed met deze Giulietta. En de uiterlijke staat? Die stelt ook niet teleur!
De Spider, die werd geleverd in 1960 kwam in 2000 naar Nederland. De carrosserie is in schitterend rood gespoten, waardoor de lijnen van Pininfarina perfect uitkomen. Een Giulietta Spider mag tot één van de mooiste koetswerken allertijden worden gerekend. Deze Spider is daar geen uitzondering op. De lak heeft een diepe glans en volle kleur, op een enkele plek is een imperfectie in de lak waar te nemen. Nee, wees gerust, geen corrosie of andere ellende, simpelweg een paar minimale plekken waar de lak wat ongelijk is aangebracht. De carrosserie zelf is zeer strak en de passingen zijn zeer netjes, de portieren vallen makkelijk dicht en hetzelfde geldt voor de motorkap en het kofferdeksel.
Het chroomwerk is allemaal al eens aangepakt waardoor de uitstraling van de Spider geweldig is.
Het interieur is eveneens van ongekende schoonheid. Het prachtige dashboard met drie grote meters die zijn opgedeeld in diverse informatie en zijn ondergebracht in een grotendeels in lakkleur gespoten dashboard. De bekleding is vernieuwd, waarbij er is gekozen om de zwarte delen af te biezen met rode accenten. Het zorgt voor een zeer sfeervolle cabine. Het gehele interieur laat zich omschrijven als 'erg netjes', de vloerbedekking en stoelbkleding zelfs 'zeer fraai'.
De auto komt zoals gezegd met veel facturen, die doorlopen tot zeer recente data. Zo ook een factuur waaruit op te maken valt dat de cabrioletkap onlangs is vervangen, geen wonder dat deze nog een zo'n 'als nieuwe conditie' verkeert. Bij de Spider komen ve
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Alfa Romeo Giulietta | Een facelift voor Giulietta
Wanneer het uiterlijk belangrijk is en de jaren gaan tellen, is een facelift een realistische optie. Met een kleine ingreep kan alles en iedereen er weer fris uitzien, dus ook auto's. Daarom ging de inmiddels zes jaar oude Alfa Romeo Giulietta onder het mes voor een verjongingskuur.
De Alfa Romeo Giulietta heeft een facelift ondergaan voor modeljaar 2016. De effecten hiervan zijn echter gering. De combinatie 1.6 JTDm motor en TCT automaat is geslaagd.
Plus
- uitstekende rijeigenschappen
- geslaagde combinatie 1.6 dieselmotor en automaat
- nette prijs
Min
- nauwelijks actieve veiligheid
- opgegeven verbruik onhaalbaar
- ergonomische onvolkomenheden niet opgelost met facelift
Conclusie
De Alfa Romeo Giulietta heeft een facelift ondergaan voor modeljaar 2016. De effecten hiervan zijn echter gering. Het uiterlijk onderging minimale aanpassingen, die desondanks wel voor een welkome verbetering zorgen. Helaas heeft de fabrikant de ergonomie en elektronica ongemoeid gelaten en dat is een gemiste kans voor dit inmiddels zes jaar oude model.
Rijden doet de Giulietta nog steeds uitstekend. Dankzij een DNA-schakelaar is het karakter zelf te kiezen, van comfortabel tot uitgesproken sportief. De 1.6 liter dieselmotor is voortaan ook leverbaar in combinatie met een automaat. en dat is een dankbare aanvulling, want de automaat zorgt voor merkbaar meer gemak en comfort.