Alfa Romeo GT 1300 Junior Stepnose Lovely condition, Rebuilt engine, first registration documents, extensive history and service file

€ 46.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 30-06-1970
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 21.071 km
Deuren 2
Kenteken DE-38-15 Verzekeren
Kleur Wit Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Alfa Romeo GT 1300 Junior Stepnose Lovely condition, Rebuilt engine, first registration documents, extensive history and service file


€ 46.000,-

Algemeen

Bouwjaar 30-06-1970
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 21.071 km
Deuren 2
Kenteken DE-38-15 Verzekeren
Kleur Wit Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Interieur: Zwart, Skai
Motorrijtuigenbelasting: geen

Als er één model is dat staat voor alles wat Alfa Romeo is, dan is het de 'Bertone' wel. Officieel is Bertone overigens nooit als naam gebruikt, het dekt alleen mooi de lading van de immense hoeveelheid namen die Alfa Romeo gebruikt heeft voor de coupé van de 105-serie: GT Junior, GT Sprint, Sprint GT, GTJ, GTV, GTA en dan nog alle in de naam verwerkte motoraanduidingen: 1300, 1600, 1750, 2000, 1.3, 1.6, het houdt niet op. De versie die u hier ziet is de GT 1300 Junior.

De 'Bertone' wordt gezien als één van de mooiste betaalbare 2+2's die er gemaakt zijn en dus is het logisch dat de door Bertone getekende coupé zo'n enthousiaste schare liefhebbers kent. De meest geliefde van allemaal is de vroege serie. Deze zijn herkenbaar aan de gleuf aan de voorzijde van de motorkap, waardoor de auto al snel de bijnaam 'brievenbus' kreeg. Of zoals in het Italiaans 'scalino', dat trede betekent.

Savona, een plaats vlakbij Genua in het noorden van Italië, wordt in 1970 weer een stukje mooier, als meneer Vitto zijn GT 1300 Junior kan ophalen bij de lokale Alfa Romeo dealer. Bianco Spino met zwart kunstleder, wat moet het een mooi gezicht geweest om deze frisse verschijning in de jaren '70 door de kustplaats te zien rijden. Bijna twintig jaar verbleef de 'brievenbus' in Italië, vervolgens naar Nederland te verhuizen voor het tweede deel van zijn leven.

In Nederland had de GT Junior een leven zoals zoveel soortgenoten: in handen van een liefhebber, die de auto geregeld gebruikte en deze liet onderhouden bij bekende merkspecialisten. Ook werd de auto al eens cosmetisch aangepakt, maar alleen daar waar nodig. De carrosserie is dus heel erg netjes en nog mooi origineel ogend. Kijkend in de afwateringsgootjes boven de zijruiten oogt alles zeer net en ook carrosserienaden zijn allemaal nog aanwezig. Van de restauratiewerkzaamheden aan de carrosserie is een factuur aanwezig.

De originaliteit van deze auto gaat in het interieur verder, waar eigenlijk alles origineel lijkt te zijn. De bekleding van de stoelen heeft een prachtig patina, dat uitstekend past bij de staat van de auto, waardoor we geneigd zijn te zeggen dat dit de originele bekleding is. Ook het dashboard met alle instrumenten lijkt origineel te zijn. Een prachtige sfeer! Het Momo Indy-stuur is een geliefde modificatie en liefhebbers van klassieke rally's zullen ook blij zijn met de Brantz tripmeter. De stoelen zitten goed en bieden meer dan voldoende steun voor sportief gebruik.

Dat sportieve gebruik gaat dan in samenwerking met de 1.290 cc metende viercilinder in deze GT Junior. Waar veel soortgenoten werden uitgerust met niet-originele motoren ligt in deze Junior nog de correcte, levendig aanvoelende dubbelnokker met zo'n 90 pk.
De krachtbron werd enk

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Alfa Romeo GT | Gran Turismo

Een "Gran Turismo" is een auto die uitblinkt op het gebied van comfort en sportiviteit. De "GT" is daarom van oudsher een luxe reisauto die zich bij uitstek leent voor het afleggen van enorme afstanden op hoge snelheid. Alfa Romeo ging de uitdaging aan om de GT opnieuw uit te vinden met een Coupé die zowel sportief als comfortabel is. Een uitgebreide test moet uitwijzen of dat gelukt is.

Autotest | Alfa Romeo GT Gran Turismo

De Alfa Romeo GT verleidt met de vormgeving en scoort vervolgens met het weggedrag. Geen sportwagen, maar wel degelijk opwindend om te rijden. Vooral bedoeld als reisauto voor lange afstanden.

Plus

  • Goedkope instapversie verkrijgbaar
  • Exclusieve verschijning
  • Zeer snel

Min

  • Veel piepjes en rammeltjes
  • NIet de sensatie van achterwielaandrijving
  • Matige afwerking

Conclusie

Alfa Romeo heeft de naam echte rijdersauto's te maken. Wanneer juist Alfa Romeo een gran turismo introduceert zijn de verwachtingen daarom hoog gespannen. Dit is immers een segment waarin het risico hoog is dat het eindresultaat niet comfortabel én sportief is, maar van beide net niets. Helaas werd de testrit geplaagd door de eveneens voor Alfa Romeo zo tekenende schoonheidsfoutjes, maar dat mocht de pret nauwelijks drukken.

Na een hoogst aangename testrit luidt de conclusie dat Alfa Romeo er in is geslaagd een innemende, vermakelijke en zelfs verslavende moderne gran turismo neer te zetten. Wanner kalm gereden, is de GT behaaglijk dankzij de exclusieve vormgeving en het luxe interieur. Dan leent de auto zich bij uitstek voor het afleggen van lange afstanden. Als alle paardekrachten los komen is de sensatie niet gelijk aan die van een pure sportwagen, maar is de GT op een heel eigen manier bloedsnel en zinnenprikkelend. Het is deze geslaagde combinatie van beide waaraan de GT de naam en faam dankt.

Deel deze advertentie