Citroen DS M0687

€ 25.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1972
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 73.271 km
Deuren 4
Kenteken DZ-27-11 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.985 cc
Vermogen 72 kW (98 pk)

Algemeen

Bouwjaar 1972
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 73.271 km
Deuren 4
Kenteken DZ-27-11 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.985 cc
Vermogen 72 kW (98 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Metropole Classics BV
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Meubellaan 1
Postcode 6651 KV
Plaats Druten
Provincie Gelderland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 53328817 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.metropole.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Sedan
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aantal cilinders: 4
Interieur: Rood, Stof
Motorrijtuigenbelasting: geen

Citroën ID
Eind 1956 werd de Citroën ID (idée) voorgesteld aan het publiek. Uiterlijk was deze auto grosso modo gelijk aan de DS, maar het was een om prijstechnische redenen 'uitgeklede' variant met eenvoudiger techniek, minder motorvermogen en soberder uitvoering. De auto was op een minder gefortuneerd en ook behoudender publiek gericht. De ID had weer een koppelingspedaal en een gewone versnellingshendel, waardoor kon worden volstaan met een aanzienlijk vereenvoudigd hydraulisch systeem en de geavanceerde hydraulisch bekrachtigde remmen werden bediend door een 'normaal' rempedaal. Het futuristische nylon dashboard werd vervangen door een voor die tijd meer alledaags (stalen) ontwerp. De goedkoopste uitvoering, specifiek voor de Franse thuismarkt, de ID 'Normale' had zelfs geen stuurbekrachtiging, een gemis dat moest worden gecompenseerd door een extra groot stuur. De exportmodellen en de latere, steeds luxere uitvoeringen van de ID (vanaf 1970: D Spécial; D Super en D Super 5 genaamd) hadden wel stuurbekrachtiging en andere voorzieningen van de DS, maar - behoudens in de stationwagens, de 'break' - geen 'remchampignon' en de hydraulische halfautomatische voorziening voor koppelen en schakelen bleef voorbehouden aan de DS.

Deze CItroen D-super heeft een fraaie metallic blauwe kleur met een rood interieur. Deze combinatie staat de auto geweldig. Voor de rest is dit een prachtig gerestaureerde Citroen en onder de motorkap zie je een schone en droge motor die zeer goed loopt. De remmen, de stuurinrichting en de bak schakelt zoals het hoort. Al met al een fantastische D-super !

= Bedrijfsinformatie =

Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------



Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren. -----------



Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. Th

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Citroen DS | La Bombe Citroen

Dit jaar viert het Franse automerk Citroën haar 90-ste verjaardag en dat wordt enige luister bijgezet met een restyling van het logo en ... een nieuwe versie van de legendarische DS! Op de autosalon van Genève is een prototype van deze DS3 genaamde 'voiture' onthuld; de '3' is daarbij een verwijzing naar de Citroën C3, waar het onderstel van is geleend. Het model ziet er aardig uit, maar heeft overigens meer weg van een gecitroniseerde nieuwe MINI dan van de goddelijke DS die in 1955 insloeg als een bom.

Autotest | Citroen DS La Bombe Citroen

De Citroen DS sloeg bij de introductie in 1955 in als een bom dankzij de bijzondere vormgeving, moderne techniek en het hoogstaande comfort. Daarom is de auto nu een gewilde klassieker.

Plus

  • Tijdloos design en vormgeving
  • Hoogstaand (rij)comfort (zweven over de weg)
  • Erg veilig (alles is bekrachtigd)

Min

  • Alert zijn op roestvorming
  • Het blijft Citroen, niet wakker liggen van lampje en/of slangetje kapot
  • Cabrio's zijn onbetaalbaar geworden

Conclusie

Deel deze advertentie