Lamborghini Diablo Roadster VT Top quality example, extensive dealer history file, one of the best available

€ 485.000,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1996
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 35.439 km
Deuren 2
Kenteken 37-RKR-9 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Lamborghini Diablo Roadster VT Top quality example, extensive dealer history file, one of the best available


€ 485.000,-

Algemeen

Bouwjaar 1996
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 35.439 km
Deuren 2
Kenteken 37-RKR-9 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • lederen bekleding

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Cabriolet
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Interieurkleur: Beige
Motorrijtuigenbelasting: geen

Het is 1990 als de wereld kennismaakt met het nieuwe model uit Sant'Agata, als opvolger voor de dan al zestien jaar oude Countach. In 1987 begint de ontwikkeling van het model op gang te komen, als Chrysler het bedrijf voor een slordige 25 miljoen dollar overneemt. Marcello Gandini heeft dan al een tijdje een idee klaar, Project 132 genaamd, maar Chrysler vindt het op dat moment al te gedateerd en te scherp gelijnd en schuift Gandini naar de achtergrond. Chryslers eigen Tom Gale van het Chrysler Styling Centre mag het project nieuw leven inblazen om een vloeiender en ingetogener variant van Gandini's project te bedenken.
In 1990 is de Diablo klaar om tijdens de tweede Lamborghini Day bij Hotel de Paris in Monte Carlo aan het publiek te worden getoond.
De klapkoplampen, de omhoog scharnierende deuren en de extreem dikke achterpartij laten bij iedere aanwezige de onderkaak een flink stuk zakken, gevolgd door applaus.

Onder de lange achterklep een 5,7 liter V12 met twee bovenliggende nokkenassen, vier kleppen per cilinder en een simpele computergestuurde multipoint benzine-inspuiting. Het vermogen? Een in die tijd ongelofelijke 492 pk plus 580 Nm koppel. Daarmee raast de 1.576 kilo wegende Lambo in 4,5 seconden naar de honderd. Het is de eerste auto van het merk die de magische grens van 200 mijl per uur passeert. Pas bij 202 miles per hour, oftewel 325 km/u is de pap op. Eeuwig door de optielijst struinen is niet nodig. Standaard zijn volledig verstelbare stoelen en stuur, elektrische ramen, een Alpine radio (wie heeft dat nou nodig in een Diablo?!) en vanaf 1993 stuurbekrachtiging. Juist, de eerste drie jaar komt het op gespierde armen aan.
In 1993 verschijnt ook de Diablo VT, dat staat voor Viscous Traction, het vierwielaandrijfsysteem van Lamborghini. In 1995 verschijnt vervolgens de open versie van de Diablo, de Roadster VT, waarvan er slechts zo'n 200 worden gebouwd..

Dat is de variant die we hier aanbieden, afgeleverd op 28 februari 1996 in Amerika en kreeg in 2012 een Nederlands kenteken. Ondanks zijn hoogte van slechts 1,10 meter kun je de supercar niet over het hoofd zien: felblauwe metallic lak, een interieur dat is uitgevoerd in beige leder met veel carbon delen: een absolute aandachtstrekker, deze Diablo.

De carrosserie is prachtig, de lak in zeer goede conditie. De Lamborghini staat er in één woord geweldig bij, nog extra opvallend door de origineel verchroomde meerdelige wielen. Wat een indrukwekkende auto is het. In een tijd gebouwd dat consessies voor voetgangers, het volgen van een 'gemiddelde smaak van de doelgroep' nog niet werd gezien als leidend. Nee, een extreem vormgegeven auto zoals hij in de ogen van Lamborghini moest zijn.

Ook het interieur is compleet compromisloos. De brede middentunnel, de grote koepel achter het stuur dat plaats biedt aan alle belangri

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Deel deze advertentie