Lamborghini Diablo Roadster VT Top quality example, extensive dealer history file, one of the best available
€ 485.000,-
Bouwjaar | 1996 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 35.439 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 37-RKR-9 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Lamborghini Diablo Roadster VT Top quality example, extensive dealer history file, one of the best available
€ 485.000,-
Algemeen
Bouwjaar | 1996 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 35.439 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 37-RKR-9 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Cabriolet
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Interieurkleur: Beige
Motorrijtuigenbelasting: geen
Het is 1990 als de wereld kennismaakt met het nieuwe model uit Sant'Agata, als opvolger voor de dan al zestien jaar oude Countach. In 1987 begint de ontwikkeling van het model op gang te komen, als Chrysler het bedrijf voor een slordige 25 miljoen dollar overneemt. Marcello Gandini heeft dan al een tijdje een idee klaar, Project 132 genaamd, maar Chrysler vindt het op dat moment al te gedateerd en te scherp gelijnd en schuift Gandini naar de achtergrond. Chryslers eigen Tom Gale van het Chrysler Styling Centre mag het project nieuw leven inblazen om een vloeiender en ingetogener variant van Gandini's project te bedenken.
In 1990 is de Diablo klaar om tijdens de tweede Lamborghini Day bij Hotel de Paris in Monte Carlo aan het publiek te worden getoond.
De klapkoplampen, de omhoog scharnierende deuren en de extreem dikke achterpartij laten bij iedere aanwezige de onderkaak een flink stuk zakken, gevolgd door applaus.
Onder de lange achterklep een 5,7 liter V12 met twee bovenliggende nokkenassen, vier kleppen per cilinder en een simpele computergestuurde multipoint benzine-inspuiting. Het vermogen? Een in die tijd ongelofelijke 492 pk plus 580 Nm koppel. Daarmee raast de 1.576 kilo wegende Lambo in 4,5 seconden naar de honderd. Het is de eerste auto van het merk die de magische grens van 200 mijl per uur passeert. Pas bij 202 miles per hour, oftewel 325 km/u is de pap op. Eeuwig door de optielijst struinen is niet nodig. Standaard zijn volledig verstelbare stoelen en stuur, elektrische ramen, een Alpine radio (wie heeft dat nou nodig in een Diablo?!) en vanaf 1993 stuurbekrachtiging. Juist, de eerste drie jaar komt het op gespierde armen aan.
In 1993 verschijnt ook de Diablo VT, dat staat voor Viscous Traction, het vierwielaandrijfsysteem van Lamborghini. In 1995 verschijnt vervolgens de open versie van de Diablo, de Roadster VT, waarvan er slechts zo'n 200 worden gebouwd..
Dat is de variant die we hier aanbieden, afgeleverd op 28 februari 1996 in Amerika en kreeg in 2012 een Nederlands kenteken. Ondanks zijn hoogte van slechts 1,10 meter kun je de supercar niet over het hoofd zien: felblauwe metallic lak, een interieur dat is uitgevoerd in beige leder met veel carbon delen: een absolute aandachtstrekker, deze Diablo.
De carrosserie is prachtig, de lak in zeer goede conditie. De Lamborghini staat er in één woord geweldig bij, nog extra opvallend door de origineel verchroomde meerdelige wielen. Wat een indrukwekkende auto is het. In een tijd gebouwd dat consessies voor voetgangers, het volgen van een 'gemiddelde smaak van de doelgroep' nog niet werd gezien als leidend. Nee, een extreem vormgegeven auto zoals hij in de ogen van Lamborghini moest zijn.
Ook het interieur is compleet compromisloos. De brede middentunnel, de grote koepel achter het stuur dat plaats biedt aan alle belangri
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto