Land Rover Range Rover Classic

€ 42.750,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 23-02-1976
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 60.396 km
Deuren 3
Kenteken 29-YB-65 Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 3.950 cc
Vermogen 136 kW (185 pk)

Algemeen

Bouwjaar 23-02-1976
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 60.396 km
Deuren 3
Kenteken 29-YB-65 Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 3.950 cc
Vermogen 136 kW (185 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Klassiek Aktief
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Stationsweg 416
Postcode 3925 CG
Plaats Scherpenzeel Gld
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)33 - 3030734 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.klassiekaktief.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 4x4 uitvoering

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Terreinwagen
Modeljaar: 1976

Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld

Gewichten
Ledig gewicht: 1.886 kg
Laadvermogen: 618 kg
GVW: 2.504 kg
Max. trekgewicht: 2.000 kg (ongeremd 750 kg)

Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 5
Algemene staat: goed

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Een icoon in de autohistorie, dat is zonder twijfel de Range Rover Classic. Met enige trots presenteren we hier de eerste generatie Range Rover, de grondlegger van de meest exclusieve en luxueuze terreinwagens van het karaktervolle merk Land Rover. Deze Range Rover Classic is geproduceerd in januari 1976 en oorspronkelijk geleverd in België. Vervolgens is de auto in Nederland gekomen en in 2016 naar Duitsland gegaan. In Duitsland heeft de auto een volledige body-off restauratie ondergaan, met zoveel mogelijk behoud van originaliteit.

Zo heeft de auto zijn oorspronkelijke schitterende kleur Masai Red behouden en is het interieur voorzien van een volledig nieuw creme lederen interieur. De duitse eigenaar heeft geprobeerd alles zoveel mogelijk origineel te houden, in plaats van imitatie-onderdelen te gebruiken. Het resultaat is een volledig body-off gerestaureerde auto met op een aantal punten bijpassende patina. De auto verkeert dus in een schitterende, bijna perfecte conditie. De prachtige carrosseriekleur heeft een diepe glans en vormt een mooie combinatie met de zwarte wielen en bumpers. Ook het stijlvolle creme-lederen interieur is schitterend om te zien. De stoelen zitten bijzonder comfortabel en zijn in bijna nieuwstaat. Ook het dashboard is in bijzonder mooie conditie en alle instrumenten werken naar behoren.

Technisch heeft de auto een belangrijke update gekregen tijdens de restauratie. De auto is voorzien van een volledig gereviseerde 3.9 liter motorblok uit een latere serie. Daarbij is ook een Edelbrock kop en carburateurinstelling gemonteerd, wat goed is voor ongeveer 180 pk. Het zorgt voor een betrouwbare en sterkere auto die daardoor veel beter geschikt is voor dagelijks gebruik. Het motorblok is gekoppeld aan een bijpassende handgeschakelde 5-versnellingsbak. Het resultaat is een heerlijk en comfortabel rijdende Range Rover, die zelfverzekerd en soepel met het verkeer mee gaat. De auto rijdt en stuurt bijzonder fijn en voelt heel degelijk en solide aan.

Er zijn diverse facturen aanwezig bij deze stijlvolle Range Rover Classic. Ook is er een Certificate of Heritage aanwezig. Het is goed zichtbaar dat de auto met zorg en liefde is onderhouden. De laatste eigenaar uit Duitsland heeft de auto weer volledig teruggebracht in originele staat. En dat alleen al, maakt deze auto tot een bijzonder waardevolle klassieker.

Zie onze website https://www.klassiekaktief.nl. Voor bezichtiging verzoeken wij u vriendelijk eerst een afspraak te maken.


An icon in automotive history is without a doubt the Range Rover Classic. We proudly present the fir

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Range Rover | Groot, groter, grootst

De Range Rover is het grootste model van Land Rover. En toch kan het nóg groter. De Range Rover is voortaan namelijk ook leverbaar met verlengde wielbasis. Daarmee kan deze luxe terreinauto ook dienst doen als auto met chauffeur. Wat is de meerwaarde daarvan?

Autotest | Range Rover Groot, groter, grootst

De Range Rover is er nu ook met verlengde wielbasis, voor gebruik als auto met chauffeur. De meerwaarde is de eenvoudigere instap, grotere bagageruimte en natuurlijk de off-road mogelijkheid.

Plus

  • ruim
  • uiterst comfortabel
  • meer dan terreinwaardig

Min

  • hoofdsteunen te laag / gordels te laag
  • inmiddels achterhaald op gebied van infotainment en actieve veiligheid (opgelost modeljaar 2017)
  • onhandige constructie hoedenplank

Conclusie

De Range Rover is er nu ook met verlengde wielbasis. Daarmee wil Range Rover een alternatief bieden voor de traditionele limousine met chauffeur. Een testrit leert dat de Range Rover daadwerkelijk meerwaarde biedt. Dat begint met de welbekende luxe en het comfort dat iedere Range Rover biedt.

Dankzij de lange wielbasis is de Range Rover nu nog ruimer. De hoogte maakt de instap makkelijker, waarna de Range Rover achterin alle voorzieningen en verfijning biedt die mag worden verwacht van een auto als deze. De Range Rover gaat verder dan zomaar een limousine met de enorme bagageruimte en, mocht het ooit nodig zijn, welhaast legendarische vaardigheden in het terrein.

Deel deze advertentie