Bouwjaar | 30-11-2007 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 33.287 km |
Deuren | - |
Kenteken | 97-ZG-NG Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.798 cc |
Vermogen | 116 kW (158 pk) |
€ 19.900,-
Algemeen
Bouwjaar | 30-11-2007 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 33.287 km |
Deuren | - |
Kenteken | 97-ZG-NG Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.798 cc |
Vermogen | 116 kW (158 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | GTS |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Zuiderbreedte 26 |
Postcode | 3845 MC |
Plaats | Harderwijk |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 53534320 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gtsauto.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Maten
Wielbasis: 231 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 770 kg
Laadvermogen: 320 kg
GVW: 1.090 kg
Interieur
Bekleding: Stof
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Emissieklasse: Euro 4
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 67 - € 73 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Als de Britten ergens goed in zijn, dan is het wel in het bouwen van kleine, lichtgewicht sportwagens. Geregeld staat er een nieuw merk op met als doel om de gevestigde orde aan te pakken.
Een van deze merken is GTM. GTM werd in 1967 opgericht, destijds als specialist in kitcars op basis van Mini's. GTM staat voor Gran Turismo Mini. Later ging GTM ook eigen auto's ontwikkelen en produceren, zoals de Rossa en K3. De GTM Lybra kwam eind jaren '90 op de markt en was hun meest prestigieuze project dat het niveau van kitcar ontsteeg. Deze GTM Spyder is in meer of mindere mate de open versie daarvan.
De GTM Spyder is anno 2024 actueler dan ooit, eigenlijk. De auto biedt ongekende sensaties, maar koppelt deze wel aan een spaarzaam verbruik en een zeer gunstige motorrijtuigenbelasting. Het leeggewicht van 770 kg is bijvoorbeeld lager dan dat van een Lotus Elise of Opel Speedster.
De motor is de befaamde Rover K-Series. In dit specifieke geval de VVC, wat staat voor de variabele kleptiming. Deze hebben 156 pk en veel koppel over een breed toerengebied. Maximaal kan deze 7.200 toeren draaien en daarbij produceert 'ie het kenmerkende geluid van deze motor, die ook voorkomt in de Lotus Elise 111S, Caterham Super 7 en MG F. Dankzij het (het gebrek aan) gewicht kan deze auto in 5.7 seconden naar de 100 km/u sprinten. Niet alleen is dat naar huidige maatstaven nog steeds snel te noemen, de snelheid ensatie is maximaal.
De meeste GTM Spyders zijn verkocht in het Verenigd Koninkrijk en hebben het stuur aan de rechterkant. In dit specifieke geval betreft het een linksgestuurd exemplaar! In het interieur vallen de Recaro-sportkuipen op, die je goed vasthouden en verrassend comfort bieden.
Uiteraard is de auto in het rood uitgevoerd: misschien wel de enige juiste kleur voor zo'n fun-sportauto. De Anzio-velgen (17 inch) zijn voorzien van Uniroyal Rainsport-banden, een typisch Britse band voor een Britse sportwagen. Kortom, de ideale sportwagen voor de ware enthousiasteling die niet alleen iets unieks wilt, maar ook een financieel verantwoorde keuze wil maken. Een grotere glimlach voor een kleiner bedrag is niet mogelijk.
Interesse? Maak dan snel een afspraak bij GTS Auto in Harderwijk!
Openingstijden:
Maandag - Zaterdag
8:00 - 18:00
Wel altijd van te voren bellen voor aanwezigheid (i.v.m. vestiging buitenland)
Zondag, en feestdagen altijd gesloten
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Lotus Elise | De tweede de beste
"Als iets niet kapot is, repareer het dan niet", luidt het gezegde. Toch nam Lotus het risico en vernieuwde onlangs haar grootste succesnummer. De vorige Lotus Elise was welhaast de perfecte sportwagen, met een puur ongecompliceerd karakter en een bescheiden uitstraling. Nu is de Elise met de computer herontworpen. Daarbij is goed naar de klanten geluisterd en is de auto precies op de gevraagde punten verbeterd terwijl het karakter is gebleven.
De 2e generatie van de Lotus Elise is wederom een sportwagen in zijn puurste vorm. De Elise haalt zijn kracht niet uit brute paardenkrachten, maar uit een lichtgewicht bouw en een subliem onderstel.
Plus
- heel veel race-plezier
- zeer communicatief
- gedurfde vormgeving
Min
- cabriogevoel niet compleet
- veel bijgeluiden
- lastig schakelen met koude motor
Conclusie
Lotus heeft een groot risico genomen door een prima verkopende en presterende sportwagen radicaal onder handen te nemen. Gelukkig is ook de tweede generatie van de Lotus Elise een sportwagen in zijn puurste vorm. Als het om zuiver en ongecompliceerd rijplezier gaat, is Lotus er in geslaagd de perfectie te perfectioneren.
Het uiterlijk past nu beter bij de prestaties, de auto is een fractie functioneler geworden, de afwerking beduidend beter en het concept beantwoordt nog beter aan de wensen van de Lotus-koper. De Lotus Elise II geeft nog steeds een onovertroffen gevoel van wendbaarheid, lenigheid en snelheid en geeft daarmee alle andere sportwagens letterlijk en figuurlijk het nakijken.