Bouwjaar | 1972 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 32.457 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.930 cc |
Vermogen | 241 kW (328 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 1972 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 32.457 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.930 cc |
Vermogen | 241 kW (328 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Metropole Classics BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Meubellaan 1 |
Postcode | 6651 KV |
Plaats | Druten |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 53328817 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.metropole.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 3 versnellingen, Automaat
Aantal cilinders: 8
Interieurkleur: Beige
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Ghibli SS werd geïntroduceerd in 1969. De nieuwe motor had een inhoud van 4.930 cc en had een vermogen van 335 pk (246 kW; 330 pk) bij 5.500 tpm en 481 N·m koppel bij 4.000 tpm. Met een topsnelheid van 280 km/u (174 mph) was dit destijds de snelste Maserati-straatauto ooit geproduceerd. SS-modellen hebben een extra /49-aanduiding (bijv. AM115/49). In hetzelfde jaar werd een Spyder-versie geïntroduceerd. De totale productie bedroeg 45 Spyders en 425 coupés.
Specificaties
De Ghibli gebruikte een buizenframe met een gepunt laste carrosserie. De voorwielophanging maakte gebruik van het dubbele wishbone-type, coaxiale dempers en schroefveren, en een stabilisatorstang. Aan de achterzijde bevond zich een starre as op semi-elliptische veren, met een enkele longitudinale koppelarm, hydraulische dempers en een stabilisatorstang. Magnesiumwielen waren standaard, oorspronkelijk uitgerust met Pirelli Cinturato 205 VR15-banden tot 1972, toen deze veranderde in 215/70VR15 Pirelli Cinturato CN12, terwijl Borrani spaakwielen optioneel waren. Zelfs naar de maatstaven van zijn tijd en klasse verbruikte de auto grote hoeveelheden brandstof, maar Maserati voorzag de auto van twee onafhankelijke brandstoftanks van 50 liter, die via kleppen aan de zijkant konden worden gevuld.
Deze hier gepresenteerde Ghibli is uitgerust met een automatische versnellingsbak wat de auto zeer bijzonder maakt. Opmerkelijk is de lage km-stand van 32 duizend miles. Dit is de echte km stand. De auto is in de USA uitgeleverd waarna hij naar Engeland is gegaan om vervolgens naar Zwitserland getransporteerd te worden en daarna in Duitsland te eindigen. Er zit een taxatie rapport bij en de toestand is near Concours. De technische staat van de auto is uitmuntend en moeilijk te vinden in de hedendaagse markt. Een prachtige Maserati voor de echte liefhebber.
= Bedrijfsinformatie =
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.---------------
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arran
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Maserati Ghibli | Een kleine stap voor de Ghibli, een grote stap voor Maserati
Alle volumemerken hebben zich toegelegd op de ontwikkeling van elektrische auto's. En nu is het zo ver: ook het exclusieve merk Maserati zet de eerste stap richting elektrisch rijden. Alhoewel er veel meer is aangekondigd, is de eerste stap een kleine: de Ghibli krijgt een hybride motor. Is zo'n half elektrische Ghibli nog wel een volwaardige Maserati?
De Ghibli Hybrid is de eerste stap van Maserati richting elektrisch rijden. De 2.0 liter 4-cilinder gedraagt zich dankzij de elektrische assistentie als een 6-cilinder, maar met een lager verbruik.
Plus
- uitstekende rijeigenschappen
- exclusief en bevoorrecht gevoel
- spectaculaire prijsdaling
Min
- matige hoofdruimte voorin
- matrige ruimte achterin
- niet zo spectaculair en machtig als de 6 en 8 cilinders van weleer
Conclusie
Een Maserati met 2.0 liter benzinemotor en hybride-aandrijving. Enkele jaren geleden werd het voor onmogelijk gehouden en nu is het realiteit. De Ghibli Hybrid is bovendien slechts een eerste stap in de transitie van Maserati.
De eerste stap is echter klein. De Ghibli beschikt over de meest eenvoudige en dus minst ingrijpende vorm van elektrische aandrijving: de mild hybrid. Het systeem bestaat uit een slimme dynamo die energie terugwint tijdens het afremmen plus een elektromotor die de benzinemotor assisteert wanneer nodig. Ondanks het riante vermogen (330 pk / 450 Nm) ontbreken de overmacht en sensatie die de traditionele zes- en achtcilinder motoren bieden. Het volle geluid, de rust en de souplesse doen echter nauwelijks onder voor de grote motoren van weleer. Als Hybrid is de Ghibli weliswaar minder spectaculair, maar daarmee zeker niet minder Maserati.