Maserati Quattroporte 4100 Series 1B Highly original condition throughout, Rare series 1B
€ 74.950,-
Bouwjaar | 1967 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 98.000 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | MA-12-82 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Maserati Quattroporte 4100 Series 1B Highly original condition throughout, Rare series 1B
€ 74.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 1967 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 98.000 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | MA-12-82 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Sedan
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Interieurkleur: Rood
Motorrijtuigenbelasting: geen
Het was één van de snelste sedans uit zijn tijd: de Maserati Quattroporte. Het model verscheen in 1963 en kreeg, als eerste vierdeurs sedan van het merk, de naam Quattroporte mee. Inderdaad, dat is het Italiaans voor 'vier deuren'. Frua mocht de carrosserie tekenen en zo werd de Quattroporte een prachtige modellijn binnen het gamma van Maserati, met een model dat vandaag de dag nog steeds bestaat.
De 4,1 liter V8 die in de berlina uit Modena te vinden is, is een gedownsizede afgeleide van de 5000 GT motor en levert zo'n 260 pk. Men kon destijds kiezen voor een handgeschakelde ZF-versnellingsbak en een Borg-Warner automatische bak, waarbij het exemplaar dat u hier ziet is uitgerust met de handgeschakelde vijfbak. Dat dit exemplaar uit 1967 komt betekent dat het de versie is met dubbele koplampen. De Amerikaanse versie had ze al maar vanaf eind 1966 zijn ze dus ook op Europese Quattroportes te vinden. Een ander verschil van deze '1B' is het volledig gewijzigde interieur ten opzichte van vroegere varianten. Heel veel hout is daarbij het eerste dat opvalt maar eigenlijk is bijna het volledige dashboard nieuw.
De Quattroporte werd nooit een doorslaand succes, ondanks de lovende reacties in vergelijkende tests met auto's van Facel Vega en Lagonda. Er werden uiteindelijk 679 stuks gebouwd.
Het exemplaar dat u hier ziet is bijzonder origineel. Een prachtige carrosserie, met uitstekende passingen is het eerste dat opvalt. Het zal u niet verbazen: deze is al eens voorzien van een nieuwe laklaag. Het zilvergrijs staat de auto prachtig. Chroomwerk, verlichtingsdelen en zaken als wielen en ramen: de Quattroporte maakt een zeer frisse indruk.
Bij een ingetogen uiterlijk als dat van deze Maserati past een opvallend interieur, dat moet ook de eerste koper in 1967 hebben gedacht: de Quattroporte is uitgerust met fantastische lederen bekleding. Rood. En dan niet een beetje rood, maar héél veel rood. Zittingen, deurpanelen, de middentunnel en de tapijten: alles dat u waarneemt is rood van kleur. Het staat de Quattroporte waanzinnig en maakt onmiskenbaar duidelijk dat u hier met een luxe en exclusieve Italiaanse limousine te maken heeft. Het interieur maakt een prachtig originele indruk met lederen stoelen die niet alleen in een prachtige staat verkeren maar ook de leeftijd laten zien. Goed onderhouden en dus nog altijd soepel kunt u zien dat het hier niet om een onlangs opnieuw bekleed interieur gaat. Wij houden ervan! Het prachtig met hout ingelegde dashboard omvat zeven meters die door het stuur zichtbaar zijn. Allen ogen ze perfect en functioneren ze ook zo.
Ook de 4.136 metende achtpitter is in een zeer fraaie, originele conditie. De motor klinkt prachtig en draait prachtig rond. Hij nodigt enorm uit om te rijden en dat kan ook: de Quattroporte rijdt uitstekend en geeft vanaf de eers
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Maserati Quattroporte | Een wereld van verschil
Alle grote sedans in het topsegment zijn grofweg hetzelfde. Ze streven allemaal naar maximaal comfort door een grote afstand te scheppen tussen de inzittenden en de techniek. Daarom zoeven ze bijna onhoorbaar over de weg en zijn ze als een luxe cocon voor de bevoorrechte inzittenden. Maar het kan ook anders! Dat bewijst de Maserati Quattroporte.
De Maserati Quattroporte is een grote sedan in het topsegment. De Quattroporte is niet bedoeld auto met chauffeur, maar is dankzij de sportwagen-techniek van Maserati bedoeld als ultieme rijdersauto.
Plus
- bovengemiddeld veel rijplezier
- exclusief en bevoorrecht gevoel
- concurrerend qua prijs en uitstoot
Min
- minder comfortabel dan concurrenten
- beperkte hoofdruimte
- weinig luxe achterin
Conclusie
Er is een wereld van verschil tussen de Maserati Quattroporte en grote sedans in het topsegment van andere merken. Die laatste zijn meestal gericht op comfort en gebruik als auto met chauffeur. De Maserati Quattroporte daarentegen is een droomauto die bedoeld is om zelf mee te rijden.
Het verschil begint met de vormgeving en simpelweg de exclusiviteit die hoort bij het merk Maserati. Het belangrijkste zijn echter de rijeigenschappen. De Quattroporte is overduidelijk het product van een sportwagenfabrikant en daarom is de band tussen bestuurder en techniek veel sterker dan gebruikelijk. Dat zorgt voor een compleet andere ervaring, terwijl het comfort op de lange afstand zeker niet vergeten is.