Bouwjaar | 28-12-2020 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 5.545 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | K-721-KF Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 106 kW (144 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-12-2020 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 5.545 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | K-721-KF Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Electro |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | - |
Vermogen | 106 kW (144 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Haverkamp Auto's |
Contactpersoon | Afdeling Verkoop |
Adres | Woudweg 7 |
Postcode | 7395 SH |
Plaats | Teuge |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)55 - 3231210 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.haverkamp.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: okt 2019 - dec 2020
Referentienummer: 19080927352735
Technische informatie
Koppel: 271 Nm
Aandrijving
Actieradius: 200 km
Transmissie
Transmissie: 1 versnellingen, Automaat
Asconfiguratie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Prestaties
Acceleratie (0-100): 9,7 s
Topsnelheid: 140 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 440 x 180 x 156 cm
Wielbasis: 267 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.620 kg
Laadvermogen: 499 kg
GVW: 2.119 kg
Accu
Aanwezige accu: gekocht
Accu: 35 kWh, Type lithium-ion
Accu laden: Type 1, 3-fasen, 6.6 kW, 39 km actieradius per uur, compleet vol in 5 uur en 22 minuten
Accu snelladen: Combined Charging System, 50 kW, 211 km actieradius per uur, compleet vol in 0 uur en 34 minuten
Interieur
Interieur: Licht grijs, Leder/stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Elektriciteitsverbruik op de snelweg: 19 kWh/100km
CO2-uitstoot: 0 g/km
Energielabel: A
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Onderhouden volgens voorschriften: ja
Aantal eigenaren: 1
Staat
Algemene staat: goed
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Laadtijd normaal stopcontact: 09:51
Laadtijd aan krachtstroom aansluiting 3 fase: 01:36
Bruikbare accucapaciteit: 33.73 kWh
Ingeschatte actieradius: 170 km
Ingeschat verbruik: 19.84 kWh/100km
Actieradius praktijk zomer: 178 km
Actieradius praktijk winter: 150 km
Verbruik praktijk zomer: 18.95 kWh/100km
Verbruik praktijk winter: 22.42 kWh/100km
Verbruik combinatierit: 173 kWh/100km
Actieradius enkel stad (WLTP): 265 km
Voor deze auto geldt een subsidie van 2.000 euro.
Mazda geeft fabrieksgarantie van 6 jaar of maximaal 150.000 km op deze auto.
Wat is subsidie voor je elektrische auto?
Als particulier kun je aanspraak maken op de Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren. Een flinke mondvol, daarom wordt het ook wel afgekort naar SEPP. Door het geven van een subsidie (geldbedrag van €2.000 of €2.950) helpt de overheid particulieren die elektrisch willen gaan rijden. Superfijn, want het is beter voor het milieu en beter voor je portemonnee. En uiteindelijk moeten we toch allemaal elektrisch gaan rijden, dus dan kun je net zo goed nu beginnen.
De voorwaarden voor je aanvraag
Ben je particulier en zie je de subsidie voor elektrische auto's wel zitten? Houd dan wel even rekening met deze voorwaarden:
De actieradius moet minimaal 120 km zijn. Dat is gelukkig bij vrijwel alle reguliere elektrische auto's het geval. Goed om te weten: de actieradius wordt bepaald aan de hand van de WLTP-cyclus. Dit is een testcyclus waarbij alle auto's op dezelfde manier gemeten worden. Je vindt de actieradius online bij de specs van de auto.
De catalogusprijs moet tussen de €12.000 en €45.000 zitten. Oppassen dus met het aanvinken van opties bij auto's die net op het randje zitten. De auto mag écht niet duurder zijn dan €45.000.
De
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mazda MX-30 | Eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen
Mazda heeft een reeks verstandige, functionele en ruime gezinsauto's. Mazda heeft ook een eigenzinnige, eigenwijze en unieke gezinsauto. Dat s de MX-30. Die is voortaan leverbaar met bijzondere aandrijving; de "MX-30 e-SkyActiv R-EV" is een elektrische auto met een rotatiemotor als generator. Is dat alleen techniek om de techniek of dient deze bijzondere aanpak een hoger doel?
De Mazda MX-30 R-EV combineert een elektro- en een rotatiemotor. Dit zorgt niet voor betere prestaties of een lager verbruik. Het geeft deze eigenzinnige auto wel nog meer karakter.
Plus
- eigenzinnig karakter
- verfijnd weggedrag
- slimme constructie achterportieren
Min
- hoog verbruik (benzine en elektriciteit)
- niet voordeliger dan een volledig elektrische auto
- matige ruimte achterin
Conclusie
Is de combinatie van een elektromotor en een rotatiemotor in de "Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV" alleen een technisch hoogstandje of heeft het echt voordelen? Helaas biedt de combinatie geen voordelen, anders dan de compacte afmetingen van het geheel. De prestaties zijn niet beter dan gemiddeld, terwijl zowel het stroom- als het benzineverbruik hoger zijn dan die van conventionele plug-inhybrides of volledig elektrische auto's. Ook de prijs is niet lager dan die van de concurrentie.
En toch is de MX-30 R-EV als een uiterst aangename auto ervaren. De testrijder heeft zelfs met een continue glimlach achter het stuur gezeten! De MX-30 R-EV heeft een uitgesproken karakter en daarbij hoort ook bijzondere techniek. Als Mazda zou kiezen voor een standaard plug-inhybride zou dat karakter verloren gaan. Bovendien spreekt de MX-30 R-EV een nieuwe doelgroep aan. Wie nog niet klaar is voor een volledig elektrische auto, kan dankzij het extra bereik van de verbrandingsmotor worden verleid om wel de stap richting elektrisch rijden te maken. Maar dan wel met eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen.