Mercedes-Benz 190 D Heckflosse Superb condition, Maintained by a well-known Mercedes Benz specialist, Beautiful red MB-Tex interior, Period correct Elfenbein steeringwh

€ 27.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1964
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 33.872 km
Deuren 4
Kenteken AL-26-85 Verzekeren
Kleur Wit Bod op je auto
Brandstof Diesel
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Mercedes-Benz 190 D Heckflosse Superb condition, Maintained by a well-known Mercedes Benz specialist, Beautiful red MB-Tex interior, Period correct Elfenbein steeringwh


€ 27.950,-

Algemeen

Bouwjaar 1964
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 33.872 km
Deuren 4
Kenteken AL-26-85 Verzekeren
Kleur Wit Bod op je auto
Brandstof Diesel
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Sedan
Interieur: Rood, Skai
Motorrijtuigenbelasting: geen

De Mercedes-Benz Heckflosse. Er zijn velen onder u die zullen zeggen: 'mijn opa heeft er ook eentje gehad'. Het was dan ook een populaire keuze onder automobilisten, maar vergis u niet, het was best een prijzige auto in die tijd, want het was natuurlijk een Mercedes-Benz; een merk dat destijds ook al bekend stond om hun uitzonderlijk degelijk gebouwde automobielen. Mercedes introduceerde dit model in 1961 als een sedan voorzien van vier deuren en vier cilinders. De Heckflosse volgde de Ponton op. De Ponton, aangeduid als W120 en W121, was een belangrijke auto gedurende de jaren 50 van de vorige eeuw. De Heckflosse zette die traditie voort.

In eerste instantie was de Heckflosse leverbaar met 1,9 liter motor, zowel in benzine- als dieselvariant en in 1965 kwam Mercedes met een 2,0 liter viercilinder, beschikbaar met benzine- en dieselmotor. Leuk feitje: de benaming werd daarmee ook gewijzigd van 190 naar 200. De benzinemotor ontwikkelde 105 pk met twee Solex-carburateurs. Een viertraps handgeschakelde transmissie was standaard, met automaat als optie.
 
Bij de update van 1965 waren er meer wijzigingen dan alleen de motor. Het interieur kreeg een aantal verbeteringen waaronder verstelbare leuningen van de voorstoelen. Bovendien was er nu ook een heerlijke 2,3 liter motor beschikbaar. Ondanks zo'n fraaie unit, koos het publiek voornamelijk de dieselvariant. 
 
De W110 werd in 1968 vervangen door de W114 en W115 "New Generation". Het model met de kenmerkende verticale koplampen. Hoewel ze niet zo werden aangeduid, vormden deze auto's nu wat de E-Klasse wordt genoemd. Uiteraard zeer breed inzetbaar, bijvoorbeeld als taxi. Robuust gebouwd, betrouwbaar en utilitair, maar ook in staat tot levendige prestaties en uitstekende wegligging wanneer een enthousiaste bestuurder ze opriep.
 
Onze Mercedes is een hele mooie auto voorzien van handgeschakelde transmissie. In het verleden is deze 190 diesel uitvoerig gerestaureerd en gereviseerd met als gevolg dat het geheel er daarom zeer fraai uitziet. Het is daarnaast ook echt een goede auto die niet verprutst is en authentiek is. Met de meegeleverde documentatie, voorzien van diverse facturen van Mercedes-Benz specialisten, kunnen wij concluderen dat deze Mercedes het juiste onderhoud kreeg. Zo werd recentelijk nog uitvoerig onderhoud gepleegd bij een specialist, waarbij de waterpomp werd vernieuwd en het hulpstuurhuis werd gereviseerd.

De carrosserie is heel mooi, strak en gaaf en verkeert in goede staat. Met mooie passingen is het een fraaie en strakke auto om te zien. Tijdens de restauratiewerkzaamheden werd deze Mercedes ook op professionele wijze overgespoten. De mooie klassieke kleur is in zeer goede staat. De ruiten zijn nagenoeg krasvrij en de velgen zijn zeer netjes en tevens uitgevoerd in de carrosseriekleur. Het chroomwerk, tezamen met de rubberdelen, verkeren eveneens in een n

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Deel deze advertentie