Bouwjaar | 01-07-1977 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 109.153 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 24-YD-74 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.956 cc |
Vermogen | 147 kW (200 pk) |
€ 129.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 01-07-1977 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 109.153 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 24-YD-74 Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.956 cc |
Vermogen | 147 kW (200 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Van Hunnik Automotive B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Hogeweg 14 |
Postcode | 6659 AJ |
Plaats | Wamel |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)487 - 501293 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vanhunnikautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Modeljaar: 2023
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Gewichten
Ledig gewicht: 1.083 kg
Laadvermogen: 357 kg
GVW: 1.440 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze originele Carrera 3.0 targa werd oorspronkelijk uitgeleverd in Italië.
In 2013 door een porsche specialist naar nederland gehaald en technisch geoptimaliseerd. Vervolgens is de Targa verkocht aan de laatste eigenaar die de auto in 2017 kocht en in 2018 volledig heeft laten restaureren.
Sinds dien heeft hij hem in zijn verzameling staan en door verandering van Interesse nu bij ons te koop laten zetten.
Foto documentatie van de Restauratie aanwezig.
In 2003 is de motor in Italië nog gereviseerd waarvan een factuur voorhanden is.
De auto is voorzien van een geboorte certificaat en matching nummers.
Van deze targa 3.0 zijn slecht 1131 stuks wereldwijd gebouwd.
Kortom een echte buitenkans om deze prachtige auto te bemachtigen.
This original Carrera 3.0 targa was originally delivered in Italy.
Brought to the Netherlands by a Porsche specialist in 2013 and technically optimized. The Targa was then sold to the last owner who bought the car in 2017 and had it fully restored in 2018.
Since then he has kept it in his collection and has now put it up for sale with us due to a change of interest.
Photo documentation of the Restoration available.
In 2003 the engine was overhauled in Italy, an invoice is available.
The car comes with a birth certificate and matching numbers.
Only 1131 units of this targa 3.0 were built worldwide.
In short, a real opportunity to acquire this beautiful car.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.