Bouwjaar | 01-01-1999 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 60.798 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | P-839-GR Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 312 kW (425 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-01-1999 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 60.798 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | P-839-GR Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 312 kW (425 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | AMV Wenting |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Handelsweg 11 |
Postcode | 7021 BZ |
Plaats | Zelhem |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 20678223 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | amvwenting.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: 1997 - 2005
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 302 km/u
Maten
Breedte: 177 cm
Wielbasis: 235 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.325 kg
Laadvermogen: 305 kg
GVW: 1.630 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 320 g/km
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: APK
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK
Te koop aangeboden uit privé collectie:
Een zeer unieke en ontzettend mooie Porsche 911 996 GT3 CUP van bouwjaar 1/1999. De auto is dus 25 jaar oud en een oldtimer. Echter is dit alles behalve een oldtimer!
Deze GT3 CUP heeft een widebody kit en is compleet opnieuw gespoten. De auto is dan ook als nieuw! Verder zitten er originele GT3 RS onderdelen op en is de motor een aangepast GT3 blok met een in 2019 gemeten 425PK. Daarnaast zit er een compleet race-uitlaatsysteem onder met een adembenemend geluid. Als de toerenteller richting de 9000 omwentelingen per minuut gaat, klinkt deze GT3 als een ouderwetse Formule 1 auto!
Vanbinnen zitten er zowel normale als 4-punts goedgekeurde racegordels in. Tevens zit er een originele en door Porsche gekeurde rolkooi in en originele GT3 CUP Carbon kuipstoelen! Alles ziet er geweldig netjes uit en niet versleten of uitgeleefd. Echt top!
De motor is in 2019 gereviseerd bij een Duitse Porsche specialist. Dit was bij ongeveer 56500km. Net 4000km geleden dus. De motor is dan ook net ingereden en in topconditie.
Rondom staat de GT3 op nieuw Michelin banden en zitten er nieuwe sport remblokken gemonteerd.
Kortom een unieke GT3 voor de liefhebber. Tevens een goed investeringsobject voor de toekomst!
Hoewel alle advertenties met zorg zijn samengesteld, kunnen er geen rechten worden ontleend aan eventuele onjuistheden in de advertentie. Controleer altijd zelf voor de aankoop of de auto de eigenschappen bezit die voor u doorslaggevend kunnen zijn bij de aankoop.
Om teleurstellingen te voorkomen werkt AMV Wenting uitsluitend op afspraak.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.