Bouwjaar | 20-04-2019 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 57.362 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.981 cc |
Vermogen | 330 kW (449 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 20-04-2019 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 57.362 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.981 cc |
Vermogen | 330 kW (449 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autoservice Koen Exclusief B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Komkleiland 8 |
Postcode | 6666 MG |
Plaats | Heteren |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)26 - 4720546 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.koenexclusief.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Asconfiguratie
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat voor: 245/35 R20
Bandenmaat achter: 305/30 R20
Prestaties
Acceleratie (0-100): 3,7 s
Topsnelheid: 308 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 453 x 185 x 128 cm
Wielbasis: 245 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.490 kg
Laadvermogen: 495 kg
GVW: 1.985 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 205 g/km
Energielabel: G
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,9 l/100km (1 op 11,2)
Brandstofverbruik in de stad: 10,7 l/100km (1 op 9,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,9 l/100km (1 op 12,7)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 217 - € 246 per kwartaal
Porsche 911 Carrera S uit 2019, NL auto.
Generatie 992.
De achtste, en kompleet nieuwe, generatie 911 (intern type 992) werd eind 2018 geïntroduceerd op de LA autoshow in Amerika en was leverbaar vanaf begin 2019. Ten opzichte van de vorige generatie is de auto in lengte 20mm en in hoogte 5mm gegroeid bij een gelijkgebleven wielbasis. Wel is de spoorbreedte 40 mm toegenomen. Verder zijn de klassieke deurgrepen vervangen door (elektrisch) inklapbare deurgrepen die de aërodynamica verbeteren en is aan de achterkant een doorlopende lichtstrip aangebracht. Een ander opvallend kenmerk zijn de breedte- en hoogte set wielen die gemonteerd is. Daarbij zijn de achterwielen voortaan 1 inch groter dan de voorwielen. In het interieur is het verschil ten opzichte van de voorgangen 991 enorm. Een compleet nieuw ontworpen digitaal dashboard maakt zijn intrede met behoud van de zo kenmerkende centraal geplaatste analoge toerenteller.
Techniek en prestaties.
In deze S-versie levert de 3,0-liter 6-cilinder bi-turbo boxermotor een indrukwekkend vermogen van 450 pk en een maximaal koppel van 530 Nm. De acceleratie van 0 naar 100 km/u, geholpen door Launch Control, neemt slechts 3,5 seconden in beslag, terwijl het bereiken van 200 km/u slechts 12,1 seconden vergt. De topsnelheid bedraagt maar liefst 308 km/u. Deze getallen zijn in overeenstemming met de officiële specificaties van Porsche, die algemeen bekend staan als conservatief. Kortom, deze sportwagen biedt dagelijkse bruikbaarheid en indrukwekkende prestaties.
Uitrusting en opties.
De auto is erg compleet uitgevoerd. De carrosserie is gespoten in indisch rood metallic en het interieur is voorzien van zwarte, volledig lederen sportstoelen met contrasterende stiksels in krijtkleur. Deze stiksels zijn ook gebruikt op het dashboard en op de met leder afgewerkte deurpanelen. Ook is het geliefde elektrisch glazen schuif- kanteldak aanwezig. Aan de buitenkant zien we de fraaie 20/21inch turbo velgen, zwarte sierlijsten, zwarte typeaanduiding en originele sierstrepen op de zijkanten met Po
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.