Porsche 911 RS Clone 2.7 MFI Sought after 2.7 MFI engine, high quality restoration, original service book, original Dutch car

€ 157.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1973
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 43.000 km
Deuren -
Kenteken 58-36-XV Verzekeren
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen 153 kW (208 pk)

Porsche 911 RS Clone 2.7 MFI Sought after 2.7 MFI engine, high quality restoration, original service book, original Dutch car


€ 157.500,-

Algemeen

Bouwjaar 1973
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 43.000 km
Deuren -
Kenteken 58-36-XV Verzekeren
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen 153 kW (208 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Coupé
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Motorrijtuigenbelasting: geen

De Porsche 911, één va de meest bekende klassiekers aller tijden, behoeft eigenlijk geen introductie. Inmiddels is Porsche al met de achtste generatie van het model bezig. Iedere generatie heeft wel een model dat tot icoon is uitgegroeid, zoals de Turbo en de GT3. Bij de eerste generatie was dat absoluut de 911 2.7 RS. Een auto met een legendarisch imago. De 911 die we hier aanbieden is er eentje die volledig is gerestaureerd naar specificaties van een 2.7 RS.

Op 4 mei 1973 werd deze 911 als 'T' afgeleverd aan de eerste Nederlandse eigenaar. Die eigenaar moet ontzettend gelukkig zijn geweest met zijn keuze want er was feitelijk geen betere sportwagen dan een 911 in die tijd. De 'Plegepass' met stempels van het onderhoud van de dealer in Arnhem is al die tijd bewaard gebleven bij de auto.

De jaren vlogen voorbij en zoals dat vaak gaat dient op een gegeven moment de restauratie zich aan. Daarbij koos de meest recente eigenaar voor een enorm grondige aanpak waarbij originaliteit niet de allerhoogste prioriteit had. Het resultaat: een waanzinnig goed gerestaureerde 911 die volledig kaal is geweest en werd opgebouwd met een compleet gereviseerde 2.7 MFI motor. Een zeer geliefde krachtbron en de laatste met mechanische brandstofinjectie. Deze motor werd geleverd in de 911 Carrera tussen 1974 en 1976 en levert standaard 210 pk.

De carrosserie, de techniek, het minimalistisch interieur: alles oogt concoursstaat en is tot in de kleinste details gerestaureerd. Een fotoverslag van diverse fotomapjes omvang laat iedere stap van het restauratieproces zien en maakt duidelijk dat kosten noch moeite zijn gespaard een unieke 'RS-recreaction' neer te zetten. De uitstraling is fenomenaal waarbij de gifgroene kleur het helemaal afmaakt.

Over het rijden met de 911 kunnen we kort zijn: wat een sensatie! Het interieur doet nog het meest denken aan een circuitauto en alle vormen van geluidsisolatie schitteren dan ook door afwezigheid. Het maakt de beleving extra groot en het typische motorgeluid van de 2.7 zescilinder is de spreekwoordelijke kers op de taart. Het onderstel en de remmen passen fantastisch bij het dynamische karakter van de 911. Rijden met deze 'RS' is een indrukwekkende ervaring en het liefst stop je alleen om te tanken.

Naast de plegepass en de vier fotomappen van de restauratie zijn er ook zeer veel facturen en een instructieboekje bij de auto.

Op zoek naar een werkelijk perfect gerestaureerde 911 met de juiste uitstraling, zeer aansprekende prestaties en veel geliefde zaken zoals de Fuchs-wielen en de MFI-motor? Dan is deze origineel Nederlandse 911 echt wat voor u!

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Porsche 911 | Dromen mag nog steeds

Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?

Autotest | Porsche 911 Dromen mag nog steeds

De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.

Plus

  • snel, opwindend en spectaculair
  • ook dagelijks bruikbaar
  • subliem weggedrag

Min

  • relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting

Conclusie

Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.

Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.

Deel deze advertentie