Saab 9-3 2.3 Turbo Viggen

€ 16.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 01-06-2000
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 143.046 km
Deuren 5
Kenteken H-561-VB Verzekeren
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.290 cc
Vermogen 169 kW (230 pk)

Saab 9-3 2.3 Turbo Viggen


€ 16.950,-

Algemeen

Bouwjaar 01-06-2000
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 143.046 km
Deuren 5
Kenteken H-561-VB Verzekeren
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.290 cc
Vermogen 169 kW (230 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Saabworld
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Rijksstraatweg 119
Postcode 7383 AN
Plaats Voorst
Provincie Gelderland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 10050290 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.saabworld.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • radio/cd speler
  • startonderbreker
  • stoelverwarming
  • stuurbekrachtiging

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Aandrijving: Voorwielaandrijving
Aantal cilinders: 4
Ledig gewicht: 1.385 kg
Wielbasis: 261 cm
Acceleratie (0-100): 6,8 s
Topsnelheid: 250 km/u
Aantal zitplaatsen: 5
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Motorrijtuigenbelasting: € 194 - € 220 per kwartaal

Dit kom je niet vaak tegen! Deze Saab 9-3 Viggen komt van de eerste eigenaar in de VS. De auto werd op 11 oktober 2000 verkocht door de Saab-dealer in Exeter, New Hampshire aan de toen 33-jarige eigenaar, wonend in Cos Cob, Connecticut - een van de duurste en meest lommerrijke buitenwijken van New York op nog geen 40 mijl afstand van hartje Manhattan. Bijna negentien jaar lang reed hij met de Saab, waarbij hij bijna 81.000 mijl aflegde. De complete historie van de auto werd daarbij keurig gedocumenteerd - van de oorspronkelijke aankoopfactuur en alle papierwerk van Saab Cars USA, tot werkelijk alle rekeningen die daarop volgden. Zelfs een set persfoto's plus de (Amerikaanse) brochure ontbreken niet, plus het kaartje van de verkoper bij de Saab-dealer. Een overzicht met al het onderhoud dat er tot aan de verkoop in 2019 is uitgevoerd is ook aanwezig.
Inmiddels staat de teller op 88.885 mijl (143.046 kilometer) en verkeert de auto nog altijd in een schitterende staat. De 2.3 liter turbomotor loopt opvallend mooi en stil en de auto vertoont geen enkel bijgeluid tijdens het rijden. Het zwart leren interieur - met Viggen-preeg op alle vier de zitplaatsen - is nagenoeg feilloos en duidelijk zeer goed onderhouden. Hetzelfde geldt voor de diepglanzend zwarte lak, al zal de kieskeurige kenner best nog wel een onvolkomenheid vinden. Een kras op de achterspoiler, een veeg over een deur. Wij hebben er voor gekozen om dit vooralsnog zo te laten, maar reparatie is uiteraard bespreekbaar.
Dit is, kortom, een buitenkansje voor de liefhebber van een snelle en rijk uitgeruste 9-3 Viggen. Het vinden van een mooier en origineler exemplaar kon nog wel eens een zeer lastige opgave worden.

You won't find this very often! This Saab 9-3 Viggen comes from its first owner in the US. The car was sold on October 11, 2000 by the Saab dealer in Exeter, New Hampshire to the then 33-year-old owner, living in Cos Cob, Connecticut - one of the leafier and expensive suburbs of New York at under 40 miles from the heart of Manhattan. He drove the Saab for almost nineteen years, covering nearly 81,000 miles. The complete history of the car was neatly documented - from the original purchase invoice and all the neccessary paperwork from Saab Cars USA, to all the bills that followed. Even a set of press pictures plus the (American) brochure are not missing, as well as the business card from the seller at Saab of New Hampshire. An overview with all the maintenance that was carried out until the sale in 2019 is also available.
The odometer now reads out 88,885 miles (or 143,046 kilometers) and the car is still in a beautiful condition. The 2.3 liter turbo engine runs beautifully smooth and quiet and the car

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Saab 9-3 | Koningsklasse

Onbekend maakt onbemind. Met een leaseprijs van fl. 1500,- per maand is de Saab 9-3 in haar basisuitvoering een parel in de geestdodend saaie prijslijst van Omega's, Laguna's, Passats en Galants van de meeste leasemaatschappijen. De Saab 9-3 is vaak niet in deze lijsten vermeld. Onterecht. Want de Saab 9-3 geeft op alle punten de indruk van een auto uit een hoger prijssegment. Saab is anders. Anders slimmer, niet alleen anders verschillend.

Autotest | Saab 9-3 Koningsklasse

De Saab 9-3 is veel meer dan een imago-auto. De eigenzinnige techniek zorgt ook voor meer rijplezier en meer veiligheid. Onderscheidend in de meest positieve zin van het woord.

Plus

  • zeer comfortabel
  • onderscheidend vermogen
  • vriendelijk geprijsd

Min

  • weinig dealers
  • gaat ongemerkt (te) hard

Conclusie

Ooit was Saab vooral anders om het anders zijn. De oude Saab 99 van midden jaren '80 bood veel veiligheid en uiterlijk onderscheidingsvermogen. Het meest tekenende maar weinig overtuigende argument dat ik ooit hoorde om een dergelijke auto te kopen was: omdat het bij mij past. De nieuwste generatie Saabs biedt echter veel auto, veel kwaliteit en ongekende klasse in een segment waarin anonieme Carmisma's, Primera's en Safrane's de dienst uit maken.

Met de introductie van diesel in het leveringsprogramma heeft Saab één van haar oude denkbeelden laten varen. De nieuwe motor brengt de Saab echter in het domein van de leasemarkt en biedt daarmee een niet te versmaden reislimousine voor de lange afstand. Weggedrag, motor, interieur en veiligheidsvoorzieningen geven de inzittenden het gevoel in een veel duurder auto te rijden. Vraag het uw leasemaatschappij! Neem de moeite een van de dun gezaaide Saab dealers te bezoeken en ontdek de parel die Saab 9-3 heet.

Deel deze advertentie