Bouwjaar | 18-05-2006 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 167.767 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | L-053-BT Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.910 cc |
Vermogen | 110 kW (150 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 18-05-2006 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 167.767 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | L-053-BT Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.910 cc |
Vermogen | 110 kW (150 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Saabworld |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rijksstraatweg 119 |
Postcode | 7383 AN |
Plaats | Voorst |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 10050290 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.saabworld.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 225/45 R17
Acceleratie (0-100): 11,2 s
Topsnelheid: 195 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 464 x 176 x 143 cm
Wielbasis: 268 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.685 kg
Laadvermogen: 445 kg
GVW: 2.130 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 199 g/km
Energielabel: F
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,4 l/100km (1 op 13,5)
Brandstofverbruik in de stad: 10,3 l/100km (1 op 9,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,7 l/100km (1 op 17,5)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 513 - € 548 per kwartaal
Na het succes van de Saab 900 cabriolet, moest er natuurlijk ook een
cabrioversie van de nieuwe 9-3 komen. En toen die auto eenmaal met
dieselmotor leverbaar werd, kwam er ook een 9-3 cabrio turbodiesel. Voor
levensgenieters die veel kilometers maakten, zeg maar. Dit is zo'n auto van
bouwjaar 2006 met de 1.9 TiD 16 kleps-motor - wat een zonnig exemplaar is het!
Met een tellerstand van nog 168.000, valt het met die kilometers nog alleszins
mee.
Inmiddels is het wel een rasechte youngtimer in een schitterende kleurstelling
van Electric Blue met een ivoorkleurig leren interieur met lichtblauwe band.
Sportief en luxe uitgevoerd met ondermeer volledig elektrisch bedienbare
sportstoelen, mooie Saab vijfspaaks 'Double Wing' lichtmetalen velgen en
natuurlijk de volautomatische kap die enkel met een druk op de knop opent of
sluit.
Wij hebben de auto onderhouden en verkopen hem in consignatie voor de tweede
eigenaar. Uiteraard keken we 'm helemaal na voordat 'ie de showroom in kwam.
De dieselmotor is zeker binnenin de auto stil en levert een machtig koppel
vanwege de software tuning, waarmee iedere tussensprint zo geklaard is. De
gebruikssporen van de afgelopen 15 jaar zijn beperkt; deze Saab is gewoon nog
altijd het zonnetje op de weg, met goede banden en natuurlijk dat prachtige
lichte interieur.
After the success of the Saab 900 cabriolet, naturally there had to be a
convertible version of the new 9-3 also. And once the new 9-3 became available
with a diesel engine, a 9-3 cabrio turbodiesel followed as well. For bon vivants
who clock up lots of miles, so to speak. This is one such car from the 2006 model
year with the 1.9 TiD 16-valve engine - and what a sunny specimen it is! With the
odometer still at 168,000kms, the mileage is not too bad either.
But in the meantime, it is a true youngtimer in a beautiful colour scheme of
Electric Blue with an ivory leather interior with light blue details. Sporty and
luxurious its features include fully electric sports seats, beautiful Saab five-spoke
'Double Wing' wheels and, of course, the fully automatic hood that opens or
closes at the touch of a button.
We have serviced the car and are selling it on consignment for the second
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Saab 9-3 | Koningsklasse
Onbekend maakt onbemind. Met een leaseprijs van fl. 1500,- per maand is de Saab 9-3 in haar basisuitvoering een parel in de geestdodend saaie prijslijst van Omega's, Laguna's, Passats en Galants van de meeste leasemaatschappijen. De Saab 9-3 is vaak niet in deze lijsten vermeld. Onterecht. Want de Saab 9-3 geeft op alle punten de indruk van een auto uit een hoger prijssegment. Saab is anders. Anders slimmer, niet alleen anders verschillend.
De Saab 9-3 is veel meer dan een imago-auto. De eigenzinnige techniek zorgt ook voor meer rijplezier en meer veiligheid. Onderscheidend in de meest positieve zin van het woord.
Plus
- zeer comfortabel
- onderscheidend vermogen
- vriendelijk geprijsd
Min
- weinig dealers
- gaat ongemerkt (te) hard
Conclusie
Ooit was Saab vooral anders om het anders zijn. De oude Saab 99 van midden jaren '80 bood veel veiligheid en uiterlijk onderscheidingsvermogen. Het meest tekenende maar weinig overtuigende argument dat ik ooit hoorde om een dergelijke auto te kopen was: omdat het bij mij past. De nieuwste generatie Saabs biedt echter veel auto, veel kwaliteit en ongekende klasse in een segment waarin anonieme Carmisma's, Primera's en Safrane's de dienst uit maken.
Met de introductie van diesel in het leveringsprogramma heeft Saab één van haar oude denkbeelden laten varen. De nieuwe motor brengt de Saab echter in het domein van de leasemarkt en biedt daarmee een niet te versmaden reislimousine voor de lange afstand. Weggedrag, motor, interieur en veiligheidsvoorzieningen geven de inzittenden het gevoel in een veel duurder auto te rijden. Vraag het uw leasemaatschappij! Neem de moeite een van de dun gezaaide Saab dealers te bezoeken en ontdek de parel die Saab 9-3 heet.