Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Optic

€ 3.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 17-05-2004
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 310.500 km
Deuren 4
Kenteken 51-PD-XG Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof LPG
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.998 cc
Vermogen 110 kW (150 pk)

Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Optic


€ 3.950,-

Algemeen

Bouwjaar 17-05-2004
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 310.500 km
Deuren 4
Kenteken 51-PD-XG Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof LPG
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.998 cc
Vermogen 110 kW (150 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Saabworld
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Rijksstraatweg 119
Postcode 7383 AN
Plaats Voorst
Provincie Gelderland
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 10050290 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.saabworld.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • lichtmetalen velgen
  • parkeersensor
  • regensensor
  • startonderbreker
  • traction control

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 195/65 R15
Acceleratie (0-100): 9,5 s
Topsnelheid: 210 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 464 x 176 x 147 cm
Wielbasis: 268 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.465 kg
Laadvermogen: 505 kg
GVW: 1.970 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 750 kg)

Interieur
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 195 g/km
Energielabel: D
Emissieklasse: Euro 4

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,1 l/100km (1 op 12,3)
Brandstofverbruik in de stad: 11,5 l/100km (1 op 8,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,2 l/100km (1 op 16,1)

Onderhoud
APK: Nieuwe APK bij aflevering

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 463 - € 492 per kwartaal

In 2004 was Saab nog volop verwikkeld in de strijd om de leaserijder en was het merk er veel aan gelegen om zakelijke rijders uit hun BMW's en Audi's te lokken. Hoe ze dat deden? Door auto's te leveren waarbij het de verwende leaserijder aan niets ontbrak. Cruise control, parkeersensoren, airco, keyless entry, bediening op het stuurwiel - het was allemaal te vinden op deze Optic-uitvoering van de 9-3 Sport Sedan.
Natuurlijk ontbrak het ook niet aan de nodige veiligheidsvoorzieningen. Los van een hele trits airbags, kwam deze auto van huis uit ook met zaken als tractiecontrole, remkrachtverdeling, remassistentie en ABS en scoorde hij natuurlijk de volle vijf sterren in de Europese botsproef.
Deze nieuw in Nederland geleverde Sport Sedan is uitgerust met de 150 pk sterke tweeliter turbo benzinemotor en is daarbij uitgerust met een LPG-installatie. Recentelijk is de cilinderkop vervangen en de koplampen zijn voorzien van Xenon-verlichting. Na zeventien jaar voelt deze Saab nog altijd fantastisch aan - de teller is inmiddels de 310.000 kilometer nét gepasseerd. Hij rijdt erg prettig en stil en alles functioneert daarbij naar behoren. De turquoise lak is zeker bijzonder en heeft slechts beperkte gebruikssporen - het maakt van deze Saab nog altijd een echte eyecatcher!

Back in 2004, Saab was still in the middle of the battle for the lease car driver and it was the sport for Saab to lure business drivers out of their BMWs and Audis. How did they do this? Well, by offering them cars that lacked nothing for the spoiled lease car driver. Cruise control, parking sensors, air conditioning, keyless entry, steering wheel mounted controls - it was all there on the Optic variant of the 9-3 Sport Sedan.
Of course, there was no lack of safety features either. Apart from a whole series of airbags, this car also came with things like traction control, brake force distribution, brake assist and ABS, and of course it scored the full five stars in the European crash test.
This Sport Sedan was sold new in The Netherlands and it is equipped with the 150 hp two-litre turbo petrol engine while it is also fitted with an LPG system. The cylinder head was recently r

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Saab 9-3 | Koningsklasse

Onbekend maakt onbemind. Met een leaseprijs van fl. 1500,- per maand is de Saab 9-3 in haar basisuitvoering een parel in de geestdodend saaie prijslijst van Omega's, Laguna's, Passats en Galants van de meeste leasemaatschappijen. De Saab 9-3 is vaak niet in deze lijsten vermeld. Onterecht. Want de Saab 9-3 geeft op alle punten de indruk van een auto uit een hoger prijssegment. Saab is anders. Anders slimmer, niet alleen anders verschillend.

Autotest | Saab 9-3 Koningsklasse

De Saab 9-3 is veel meer dan een imago-auto. De eigenzinnige techniek zorgt ook voor meer rijplezier en meer veiligheid. Onderscheidend in de meest positieve zin van het woord.

Plus

  • zeer comfortabel
  • onderscheidend vermogen
  • vriendelijk geprijsd

Min

  • weinig dealers
  • gaat ongemerkt (te) hard

Conclusie

Ooit was Saab vooral anders om het anders zijn. De oude Saab 99 van midden jaren '80 bood veel veiligheid en uiterlijk onderscheidingsvermogen. Het meest tekenende maar weinig overtuigende argument dat ik ooit hoorde om een dergelijke auto te kopen was: omdat het bij mij past. De nieuwste generatie Saabs biedt echter veel auto, veel kwaliteit en ongekende klasse in een segment waarin anonieme Carmisma's, Primera's en Safrane's de dienst uit maken.

Met de introductie van diesel in het leveringsprogramma heeft Saab één van haar oude denkbeelden laten varen. De nieuwe motor brengt de Saab echter in het domein van de leasemarkt en biedt daarmee een niet te versmaden reislimousine voor de lange afstand. Weggedrag, motor, interieur en veiligheidsvoorzieningen geven de inzittenden het gevoel in een veel duurder auto te rijden. Vraag het uw leasemaatschappij! Neem de moeite een van de dun gezaaide Saab dealers te bezoeken en ontdek de parel die Saab 9-3 heet.

Deel deze advertentie