Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI | NAVI | CLIMA | CRUISE | LED/XENON | LEDER | ZEER MOOIE GOED ONDERHOUDEN AUTO |
€ 13.945,-
Bouwjaar | 18-02-2013 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 88.522 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | P-312-BV Verzekeren |
Kleur | Paars Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.390 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI | NAVI | CLIMA | CRUISE | LED/XENON | LEDER | ZEER MOOIE GOED ONDERHOUDEN AUTO |
€ 13.945,-
Algemeen
Bouwjaar | 18-02-2013 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 88.522 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | P-312-BV Verzekeren |
Kleur | Paars Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.390 cc |
Vermogen | 90 kW (123 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto Punt Wijchen |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | kelvinstraat 15a |
Postcode | 6601 HH |
Plaats | Wijchen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)24 - 6791983 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.auto-punt.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 205/55 R16
Acceleratie (0-100): 6,9 s
Topsnelheid: 197 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 425 x 178 x 142 cm
Wielbasis: 258 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.356 kg
Laadvermogen: 534 kg
GVW: 1.890 kg
Max. trekgewicht: 1.300 kg (ongeremd 720 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 149 g/km
Energielabel: C
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,4 l/100km (1 op 15,6)
Brandstofverbruik in de stad: 8,4 l/100km (1 op 11,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,3 l/100km (1 op 18,9)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 194 - € 220 per kwartaal
Het is niet alleen de bouwkwaliteit waar Duitse auto's om bekend staan, maar ook de rijkwaliteiten. Dat merk je achter het stuur van deze Volkswagen Golf Cabriolet. Het zijn de degelijkheid van de constructie en de doordachtheid van het ontwerp die ervoor zorgen dat een Volkswagen jarenlang begeerlijk blijft. Zoals deze Golf Cabriolet, bijvoorbeeld. De aandrijving van deze Volkswagen wordt verzorgd door een viercilinder motor en een handgeschakelde zesversnellingsbak. Hoe koud het buiten ook is, de stoelverwarming geeft u meteen een behaaglijk gevoel. Het blijft een indrukwekkend schouwspel als de elektrisch bedienbare kap opent en sluit. Xenonverlichting zorgt voor een heldere witblauwe lichtkleur en een scherp lichtbeeld. De uitmonstering van deze auto wordt gecompleteerd door onder meer 17 inch lichtmetalen velgen, elektrisch inklapbare buitenspiegels, elektrisch verstelbare lendensteun, elektrisch bedienbare ramen voor, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging en windscherm.
Gemakkelijk en veilig is de spraakbediening voor het audiosysteem. Daarbij kunt u het ook bedienen met de knoppen op het stuur. Het spreekt voor zich dat een auto als deze ook van electronic climate control is voorzien. Met de aanwezige parkeersensoren weet u altijd zeker of het past. In deze Volkswagen kunt u zich concentreren op het verkeer, terwijl de auto de omgeving voor u in de gaten houdt. Een automatisch inschakelbare verlichting zorgt dat de verlichting aangaat als het donkerder wordt - in tunnels bijvoorbeeld - en de regensensor schakelt de ruitenwissers in als het nodig is. U hoeft er niets aan te doen. Zuinig en zeker zoeven? Dan is de cruise control ideaal! En deze auto heeft ook automatisch dimmende binnenspiegel, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en boordcomputer als standaard uitrusting.
Zoals u mag verwachten van deze Volkswagen Golf Cabriolet is hij uitgerust met een reeks aan actieve veiligheidssystemen. Stilstaan op een aflopend of schuin stuk weg? De hill hold control zorgt dat u probleemloos op uw plek blijft. En zodra u het gaspedaal activeert, rijdt u zo weg. De brake assist zorgt voor een kortere remweg tijdens een
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.