Volkswagen Golf 1.3 CL | 15 Lenso Alloy Wheels | Radio | 3-deurs | Uniek |
€ 8.649,-
Bouwjaar | 14-04-1989 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 138.206 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | TK-472-T Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.272 cc |
Vermogen | 40 kW (54 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 14-04-1989 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 138.206 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | TK-472-T Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.272 cc |
Vermogen | 40 kW (54 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Frans Wientjes Auto's B.V. |
Contactpersoon | Michael Derks |
Adres | Land van de Dierenriem 44 |
Postcode | 7324 AA |
Plaats | Apeldoorn |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)55 - 3034222 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.franswientjesautos.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (3-drs)
Modelreeks: sep 1983 - aug 1987
Modelcode: II, 1G
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Maten
Wielbasis: 247 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 745 kg
Laadvermogen: 615 kg
GVW: 1.360 kg
Max. trekgewicht: 800 kg (ongeremd 422 kg)
Interieur
Interieur: Licht grijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 6
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 51 - € 55 per kwartaal
= Bedrijfsinformatie =
Frans Wientjes Auto's, uw BOVAG autobedrijf in Apeldoorn met gewaardeerde klantbeoordelingen. Wij zijn al ruim 25 jaar hét adres voor een jonge betrouwbare occasions. Daarnaast leveren wij ook nieuwe auto's. Kortom veel verschillende merken in allerlei prijsklassen.
Wilt u deze auto financieren? Neem vrijblijvend met ons contact op Vragen betreffende autoverkoop ook via WhatsApp; 06-51227527 De informatie in onze advertenties is naar beste weten samengesteld, echter kunnen er geen rechten aan ontleent worden
U kunt optioneel gebruik maken van ons afleverpakket (€899,-)
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.