Volkswagen Golf 1.3
€ 4.950,-
Bouwjaar | 02-01-1988 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 162.758 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | SV-03-FP Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.272 cc |
Vermogen | 40 kW (54 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 02-01-1988 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 162.758 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | SV-03-FP Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.272 cc |
Vermogen | 40 kW (54 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf K. van Ekeren |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Veenhuizerweg 253 |
Postcode | 7325 AM |
Plaats | Apeldoorn |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)55 - 5787588 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autobedrijfvanekeren.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (2-drs)
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 16,7 s
Topsnelheid: 151 km/u
Maten
Wielbasis: 247 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 820 kg
Laadvermogen: 100 kg
GVW: 920 kg
Max. trekgewicht: 1.000 kg (ongeremd 410 kg)
Interieur
Interieur: lightGray, Stof
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Staat
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
Zeer nette Golf type 2. Origineel Nederlandse auto met volledige onderhoudshistorie. Deze Golf is onlangs technisch geheel geperfectioneerd. Hierbij zijn o.a. de distributieriem, waterpomp, radiateur, motorolie en filters vernieuwd. De apk is tot 09-08-2025 geldig.
Deze Golf verkeert in een originele staat en heeft slechts 2 eigenaren gehad. De auto is altijd VW dealer onderhouden geweest.
Er is een recent taxatierapport aanwezig met een waarde van € 6.000,-
Verkoopprijs € 4.950,-
De prijs van deze auto is inclusief rijklaarmaakkosten en tenaamstelling.
Benieuwd naar deze auto? Plan dan snel een afspraak in. Wij zetten de auto voor u klaar zodat u deze rustig kunt ontdekken.
Met een auto van Autobedrijf Van Ekeren kiest u bewust voor zekerheid. Wij zijn een familiebedrijf met focus op de lange termijn. Met ruim 50 jaar ervaring maken wij buitengewone service heel gewoon.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.