Volkswagen Golf 1.6 Atlanta Sport | GT | Slechts 125.000 KM | Airco | Sportstoelen | In zeer goede staat
€ 6.500,-
Bouwjaar | 16-07-1996 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 125.259 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | N-835-BJ Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.595 cc |
Vermogen | 74 kW (101 pk) |
Volkswagen Golf 1.6 Atlanta Sport | GT | Slechts 125.000 KM | Airco | Sportstoelen | In zeer goede staat
€ 6.500,-
Algemeen
Bouwjaar | 16-07-1996 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 125.259 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | N-835-BJ Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.595 cc |
Vermogen | 74 kW (101 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Garage 't Centrum |
Contactpersoon | R. Hofmeijer |
Adres | Eperweg 64b |
Postcode | 8084 HJ |
Plaats | 't Harde |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)525 - 651320 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.garagetcentrum.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (3-drs)
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 11,2 s
Topsnelheid: 188 km/u
Maten
Wielbasis: 248 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 935 kg
Laadvermogen: 615 kg
GVW: 1.550 kg
Max. trekgewicht: 1.000 kg (ongeremd 500 kg)
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 2
Staat
Aantal sleutels: 3
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 79 - € 88 per kwartaal
Nieuw in onze voorraad:
Deze zeer mooie unieke Volkswagen Golf GT. De golf heeft slechts 125.000 km op de teller en verkeerd van onderen nagenoeg in nieuwstaat!
De auto is in 2021 door ons geïmporteerd, nagekeken en van de onderzijde grondig behandeld. Hierdoor kunt u de komende jaren genieten van deze unieke Golf GT zoals die in Nederland niet veel meer voorkomt!
Deze auto beschikt o.a. over: Radio, Mistlampen voor, Sportstoelen, Lichtmetalen velgen, Airco, Elektrisch bedienbare buitenspiegels, Elektrisch bedienbare ramen.
Het enige puntje is dat de hemel bekleding lichte bollingen vertoont.
Zie onze website voor alle foto's!
Kom gerust langs voor een proefrit!
Graag van te voren bellen om teleurstelling te voorkomen (0525-745801).
Deze auto staat aan de Oostendorperstraatweg 79, 8097 PL in Oosterwolde (GLD).
Onze advertenties worden met zorg samengesteld.
Wij proberen alle aanwezige opties zo volledig mogelijk weer te geven.
Hier kunnen echter geen rechten aan worden ontleend.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.