Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI Performance 245PK
€ 33.950,-
Bouwjaar | 10-10-2019 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 30.568 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 10-10-2019 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 30.568 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto Wenters |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Snelliusstraat 32 |
Postcode | 7102 ED |
Plaats | Winterswijk |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)543 - 210000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | autowenters.nl/ |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 225/40 R18
Acceleratie (0-100): 6,2 s
Topsnelheid: 248 km/u
Maten
Wielbasis: 263 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.445 kg
Laadvermogen: 585 kg
GVW: 2.030 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Antraciet
Aantal zitplaatsen: 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,2 l/100km (1 op 16,1)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 194 - € 220 per kwartaal
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (€ 899): 1 jaar
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie; Autotrust garantie
Het is een auto die is ontworpen om niet alleen functioneel te zijn, maar om bovendien uitstekende prestaties neer te zetten. Zoals het een echte Volkswagen betaamt, verkeert deze Golf in uitstekende conditie. De aandrijving van deze Volkswagen wordt verzorgd door een viercilinder motor en een automatische transmissie. Ook een fijne dosis klasse is bijgeleverd, met het lederen interieur. Lekker hoor, die verwarmbare voorstoelen. Helemaal op koude dagen. Opvallend zijn de stoere sportstoelen, die zorgen voor een onwrikbare zit in de scherpe bochten. Het panoramadak zorgt voor maximale lichtinval en kan worden geopend voor extra ventilatie. Bij de rijke uitrusting horen ook 18 inch lichtmetalen velgen, sportonderstel, adaptief dempingsysteem, trailer assistent, extra getint glas, led-achterlichten, verstelbare lendensteunen, actieve hoofdsteunen, metallic lak, verwarmde ruitensproeiers, elektrisch bedienbare ramen achter, elektrisch inklapbare buitenspiegels, led-dagrijverlichting en in delen neerklapbare achterbank.
De hoorbare sensatie van het high performance audiosysteem is een ervaring op zich. Met dit systeem profiteert u onder andere ook van: connected drive services, navigatiesysteem met harde schijf, DAB ontvangst, multifunctioneel sportstuur, dashboard met spraakbediening en achteruitrijcamera. Het comfort wordt verhoogd door de aanwezige automatische airconditioning. Inparkeren met parkeersensoren achter en veilig en comfortabel op weg dankzij de adaptive cruise control. De automatisch inschakelbare verlichting en de regensensor registreren feilloos wanneer de lichten of de ruitenwissers nodig zijn en schakelen die automatisch in. Intelligent rijden op z'n best! Onbedoeld snijden na het inhalen gebeurt niet meer, dankzij de achteropkomend verkeer waarschuwing. Starten en lopen, zonder contactsleutel. De keyless start signaleert de elektronische sleutel die u mee heeft en een druk op de startknop is voldoende. Omdat u niet elke dag met een aanhanger of caravan op pad bent, is er de elektrisch inklapbare trekhaak. Ook is de Volkswagen uitgerust met: lederen versnellingspook, verstelbaar stuur, dvd-systeem, automatisch dimmende
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.