Volkswagen Golf Cabriolet 1.6 GLS BBS VELGEN/APK 10-04-2026
€ 5.495,-
Bouwjaar | 02-05-1989 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 261.007 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 03-FT-BD Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.595 cc |
Vermogen | 53 kW (72 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 02-05-1989 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 261.007 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 03-FT-BD Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.595 cc |
Vermogen | 53 kW (72 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | car4all |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Deventerstraat 572 |
Postcode | 7325 XZ |
Plaats | Apeldoorn |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 82244932 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Maten
Wielbasis: 240 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 913 kg
Laadvermogen: 417 kg
GVW: 1.330 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 456 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Staat
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 79 - € 88 per kwartaal
Hierbij aangeboden bij car4all,
Volkswagen Golf cabriolet van het jaar 1989.
de auto rijdt en schakelt dan ook zeker naar toebehoren en bevat geen storingen of mankementen.
rijdt en schakelt perfect.
2023 een nieuwe cabriodak erop gekomen.
met goede banden en dikke bbs velgen
motorisch en technisch is de auto ook perfect.
het is een auto die je niet snel zal tegenkomen en vooral niet in Nederland, de enige op internet tegen een scherpe prijs!
voor de leeftijd en kilometers is de auto zeker netjes!
kom langs en bekijk de auto in onze showroom.
alle inruil is mogelijk
inruilprijs betreft 5895
car4all
Apeldoorn
7325 XZ
Deventerstraat 572
bellen is sneller 06822 44932
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.