Volkswagen Golf Cabriolet 1.8
€ 1.050,-
Bouwjaar | 31-03-1994 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 281.654 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 77-NB-GR Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 66 kW (90 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 31-03-1994 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 281.654 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 77-NB-GR Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.781 cc |
Vermogen | 66 kW (90 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autosloperij Pieper BV |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Broekermolenweg 3a |
Postcode | 3882 MG |
Plaats | Putten |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)341 - 360300 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autosloop.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 13,1 s
Topsnelheid: 172 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 402 x 170 x 141 cm
Wielbasis: 248 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.142 kg
Laadvermogen: 438 kg
GVW: 1.580 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 500 kg)
Interieur
Interieur: Lichtgrijs, Stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 1
Staat
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 125 - € 141 per kwartaal
Deze Volkswagen Golf Cabriolet komt uit 1994, werd geleverd van 29-10-1993 tot 31-12-1997 en kostte toen € 21.069,-. Deze geïmporteerde personenauto staat sinds 2003 op kenteken, is voorzien van een benzine-motor, heeft een maximum vermogen van 66 kW (90 PK) en een cilinderinhoud van 1781 cc.
De personenauto heeft een topsnelheid van 172 km per uur en bereikt vanuit stilstand de 100 km/u in 13,1 seconden. De APK is geldig tot 28-08-2024 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 144,58 per kwartaal.
= Bedrijfsinformatie =
Autosloperij Pieper BV
Broekermolenweg 3a
3882 MG Putten
0341-360300
Open maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30. Zaterdag van 08.30 tot 12.00.
Ook het adres voor nieuw plaatwerk, verlichtingsdelen, uitlaten, brandstofpompen en accu's.
Natuurlijk verkopen wij ook gebruikte delen. Aan deze advertentie kunnen geen rechten worden ontleend.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.