Volkswagen Golf II Gti 8v 112Pk / 1989
€ 16.500,-
Bouwjaar | 23-06-1989 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 172.035 km |
Deuren | - |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.800 cc |
Vermogen | 82 kW (112 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 23-06-1989 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 172.035 km |
Deuren | - |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.800 cc |
Vermogen | 82 kW (112 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Sander Buitink Auto's |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Gildenweg 5 |
Postcode | 7021 BS |
Plaats | Zelhem |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 15127771 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.sanderbuitinkautos.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Sedan
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Modelcode: II
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Aantal cilinders: 4
Interieur: Donkergrijs, Stof
Volkswagen Golf II Gti 8v 112pk
Bouwjaar 23-06-1989
Geïmporteerd vanuit Italie, is nog voorzien van Italiaanse documenten.
172035 km gereden
Zeer originele en roestvrije staat.
Optioneel en origineel schuifdak en tevens voorzien van het zeldzame digitale dashboard!
Prijs € 16.500,-
Sander Buitink Auto's
Gildenweg 5
7021 BS Zelhem
0314-745777
06-15127771
www.sanderbuitinkautos.nl
info@sanderbuitinkautos.nl
Wij zijn alleen op telefonische afspraak geopend!
Exportpapieren kunnen wij ter plekke maken inclusief verzekering!
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.