Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI Performance 230PK
€ 24.950,-
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 06-01-2016 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 60.797 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 169 kW (230 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 06-01-2016 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 60.797 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 169 kW (230 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto Wenters |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Snelliusstraat 32 |
Postcode | 7102 ED |
Plaats | Winterswijk |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)543 - 210000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | autowenters.nl/ |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 235/35 R19
Acceleratie (0-100): 6,4 s
Topsnelheid: 248 km/u
Maten
Wielbasis: 263 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.302 kg
Laadvermogen: 556 kg
GVW: 1.858 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 710 kg)
Interieur
Interieurkleur: Antraciet
Aantal zitplaatsen: 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,4 l/100km (1 op 15,6)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
Kilometer na kilometer, bocht na bocht levert deze Volkswagen Golf de beste rijprestaties. Volkswagen-rijders weten het: een VW is gebouwd voor duurzaamheid en deze Golf ziet er dan ook uit als nieuw. De aandrijving van deze Volkswagen wordt verzorgd door een viercilinder motor en een automatische transmissie. Ouderwets vakmanschap en natuurlijke materialen komen samen in het lederen interieur. Ga samen met uw bijrijder lekker zitten in de verwarmbare voorstoelen. Voor het pittige uiterlijk én goed gesteund zitten zorgen de sportstoelen. Zon en frisse lucht krijgen vrij spel dankzij het elektrisch bediende glazen panoramadak. Xenonverlichting zorgt in het donker voor beter zicht. U wordt in deze auto ook getrakteerd op 17 inch lichtmetalen velgen, sportonderstel, dakspoiler, extra getint glas, LED-achterlichten, verstelbare lendensteunen, actieve hoofdsteunen, metallic lak, verwarmde ruitensproeiers, elektrisch bedienbare ramen voor, elektrisch inklapbare buitenspiegels en in delen neerklapbare achterbank.
Het high performance audiosysteem staat garant voor een levendige en krachtige muziekweergave. Ook is het audiosysteem voorzien van: navigatiesysteem, DAB ontvangst, multifunctioneel sportstuur, dashboard met spraakbediening en achteruitrijcamera. De electronic climate control zorgt onder alle omstandigheden voor een prettige temperatuur. Natuurlijk is een complete auto als deze ook voorzien van sensoren die de omgeving in de gaten houden. Deze Volkswagen heeft niet alleen een automatisch inschakelbare verlichting aan boord, maar ook een regensensor. De elektrisch inklapbare trekhaak maakt een einde aan ingewikkelde handelingen. Deze auto is voorzien van sportstuur met schakelpaddels, automatisch dimmende binnenspiegel, boordcomputer en centrale deurvergrendeling met afstandsbediening.
Zoals u mag verwachten van deze Volkswagen Golf is hij uitgerust met een reeks aan actieve veiligheidssystemen. Brake assist is uw redder in een noodsituatie. Bij een dreigend ongeval zorgt het systeem ervoor dat u sneller stilstaat. Ook is deze auto uitgerust met een systeem dat u waarschuwt wanneer u achter het stuur in slaap dreigt te vallen. Even stilstaan op een hellend wegdeel is een eitje dankzij de hill hold control. Het Lane-keeping systeem let constant op en waa
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.