Ferrari 275 Gts 34000 Miles! Equipped with factory hard top, Ferrari Classiche Certificated. Number 193 of only 200
€ 1.825.000,-
Bouwjaar | 1966 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 56.065 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | FE-83-35 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Ferrari 275 Gts 34000 Miles! Equipped with factory hard top, Ferrari Classiche Certificated. Number 193 of only 200
€ 1.825.000,-
Algemeen
Bouwjaar | 1966 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 56.065 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | FE-83-35 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Gallery Aaldering |
Contactpersoon | Nick Aaldering |
Adres | Arnhemsestraat 47 |
Postcode | 6971 AP |
Plaats | Brummen |
Provincie | Gelderland |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.gallery-aaldering.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Carrosserievorm: Cabriolet
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tellerstand: 34.837 mijlen
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen
o Ferrari Classiche Red Book-certificering
o Europees geleverde auto door Auto-Becker (Duitsland), rechtstreekse levering aan Mortimer Rosenbaum
o Volledige restauratie uitgevoerd door gerespecteerde specialist
o Marcel Massini Historic rapport
o Matching Numbers
o Uitgebreid historie- en restauratiedossier
o Nummer 193 van 200
o Langdurig eigendom, slechts 34.000 mijl origineel
Het schokt op de beursvloer van Parijs in 1964: twee nieuwe modellen maken hun opwachting. Aan de ene kant de gesloten GTB, een fantastisch gelijnde coupé. Aan de andere kant de GTS, diens open broer. Qua chassis identiek, met een prachtig gelast buizenframe. Volledig onafhankelijke wielophanging met schijfremmen van Dunlop rondom en Koni-schokdempers.
Beide modellen kenmerken zich ook door een transaxle-opstelling, waarbij de vijfversnellingsbak tussen de achterwielen wordt geplaatst en er dus ook onafhankelijke achterwielophanging aanwezig is. De 275 GTS en GTB zijn de eerste Ferrari's die volgens deze methode worden gebouwd.
Het ontwerp van de GTB is compleet nieuw, in tegenstelling tot dat van de GTS, die zijn oorsprong vindt in het ontwerp van de 330 GT.
De 275 GTS is een auto die in de basis natuurlijk gebaseerd is op een racewagen. Toch is de GTS overduidelijk een luxe tweezits auto met prachtige lijnen en meer dan genoeg luxe. Het interieur kenmerkt zich door royale stoelen en een dashboard met houtfineer, iets waarmee de 275 GTS de eerste Ferrari is. Het geheel heeft een luxe uitstraling, net als de elegant gelijnde carrosserie, die meer 'toeren' dan 'racen' uitstraalt. Toch heeft de GTS meer dan overtuigend twee gezichten, onder de langgerekte motorkap is namelijk de 3,3 liter grote 'Colombo' V12 te vinden, die in de Spider een vermogen van 260 pk weet te leveren.
De 275 GTS die u hier ziet is een tamelijk laat exemplaar en heeft een fantastische, sluitende historie en ongekend weinig originele kilometers ervaring. De 275 is 'matching-numbers' and komt met de originele build-sheets en een enorme lading originele documentatie. Uiteraard is de tweezitter Ferrari Classiche gecertificeerd. Uniek aan deze GTS is dat hij is geleverd (en voorzien) van een originele hardtop.
We haalden het al even aan: we hebben hier te maken met productienummer 193 van (slechts) 200. Het chassis ging in 1965 naar Pininfarina voor de Spider carrosserie en was enkele maanden later klaar om afgeleverd te worden aan de eerste eigenaar, die de auto maar liefst twintig jaar in eigendom hield en de auto werkelijk extreem koesterde. Dat blijkt niet alleen uit alle facturen maar ook uit de handgeschreven documentatie aan een volgende eigenaar. De dikte van de stapel is ongekend.
Niet verwonderlijk dus dat de eigenaar de originele order van de dealer heeft bewaard, inclusief de envelop. De
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto