vorige 1 van 5 volgende

Ferrari 512 TR Highly original and well maintained example, In EU-livery Italy executed, Finished in Rosso Corsa over black leather, Includes manual-leather pouch

€ 199.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 1993
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 58.900 km
Deuren 2
Kenteken FE-49-31 Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Ferrari 512 TR Highly original and well maintained example, In EU-livery Italy executed, Finished in Rosso Corsa over black leather, Includes manual-leather pouch


€ 199.500,-

Algemeen

Bouwjaar 1993
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 58.900 km
Deuren 2
Kenteken FE-49-31 Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud -
Vermogen -

Aanbieder

Bedrijfsnaam Gallery Aaldering
Contactpersoon Nick Aaldering
Adres Arnhemsestraat 47
Postcode 6971 AP
Plaats Brummen
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)575 - 564055 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.gallery-aaldering.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • lederen bekleding

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Coupé
Interieurkleur: Zwart
Motorrijtuigenbelasting: geen

Ferrari creëerde met de Testarossa in 1984 een absolute sensatie in Parijs op de Autosalon. Met een enorme belangstelling rondom de Ferrari stand, stond het publiek te kijken naar het allernieuwste model van Ferrari. Naar onze mening zette Lamborghini met de Miura de trend van supercar in de jaren 60 van de vorige eeuw. Maar in de jaren 80 zal menig het met ons eens dat, naast enkele legendarische Lamborghini's, Ferrari bijna opnieuw de supercar definieerde met de Testarossa. Het was ook geen verrassing dat het model een succes was voor het Italiaanse merk. Wat een fantastische lijnen!

De Testarossa kende in grote lijnen drie versies, waarvan de laatste in 1991 verscheen. De allereerste Testarossa's waren voorzien van slechts één buitenspiegel. Deze noemen we dan ook 'Monospecchio'. Maar we gaan even terug naar 1991. Ferrari wijzigde de naam in de 512 TR, waarmee Ferrari hintte op de fantastische 5 liter twaalfcilindermotor. In vier jaar productie werden slechts 2.261 exemplaren van de 512 TR gebouwd en deze derde serie presenteerde zich als een geweldige evolutie van de Testarossa, met zowel verbeterde prestaties als een nog betere wegligging, en dat alles gepresenteerd in een moderner pakket dat helemaal bij de tijd was.

De ingenieurs van Ferrari deden voor deze derde versie hun best om het motorvermogen te laten stijgen. Dit bereikten ze door de compressieverhouding te verhogen, grotere kleppen te monteren en tal van andere zaken toe te passen, waaronder gewijzigde nokkenassen. Al met al leverde de 512 TR in Europese specificatie maar liefst 428 pk.

Het achterste subframe bestond uit één stuk en zorgde ervoor dat de motor lager in het chassis kon worden gemonteerd. Het gewicht werd daardoor significant beter verdeeld, terwijl de gewijzigde ophanging bijdroeg aan een verbetering in wegligging. Ook wijzigde Ferrari de carrosserie bij de 512 TR. De Testarossa had hier en daar hoekige randen die bij de derde versie verdwenen. Ook zien we hints van de Ferrari 348 terug. Al met al presenteert een 512 TR zich als een moderne Ferrari uit de jaren 90 met overduidelijke kenmerken van de iconische Testarossa van de jaren 80. Het beste van beide? De keuze is aan u.

De 512 TR bij Gallery Aaldering werd op 19 april 1993 geleverd door de welkbekende Ferrari dealer Crepaldi Auto Milaan in de klassieke kleurencombinatie Rosso Corsa met zwart leren bekleding. Dit is daarom een Europese auto. Dit is een volledig gedocumenteerd exemplaar. Belangrijk om te vermelden is dat alle originele Ferrari boekjes aanwezig zijn, inclusief de originele leren map en dat recentelijk uitgebreid onderhoud plaatsvond bij een Nederlandse Ferrari specialist, waarbij de distributieriem is vervangen, tezamen met de benzinepomp en een servicebeurt. Van dit onderhoud zijn diverse foto's aanwezig.

Met slechts 58.000 kilometer heeft deze Ferra

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Deel deze advertentie