Porsche 911 3.0 SC Targa l Taxatie aanwezig l staat

€ 72.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 01-05-1978
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 67.387 km
Deuren 2
Kenteken R-181-ZH Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.994 cc
Vermogen 133 kW (181 pk)

Porsche 911 3.0 SC Targa l Taxatie aanwezig l staat


€ 72.500,-

Algemeen

Bouwjaar 01-05-1978
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 67.387 km
Deuren 2
Kenteken R-181-ZH Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.994 cc
Vermogen 133 kW (181 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Autobedrijf W.P.I.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Amperestraat 2
Postcode 6902 PG
Plaats Zevenaar
Provincie Gelderland
Land Nederland
Telefoon +31 (0)316 - 331866 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.vakgaragewpi.nl/
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: jul 1978 - dec 1983

Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Ledig gewicht: 1.130 kg
Wielbasis: 227 cm

Interieur
Interieurkleur: Zwart

Staat
Schade: schadevrij

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

In modeljaar 1978 werd het 911 modellenprogramma gereduceerd tot twee modellen. De 911 SC (Super Carrera) nam de plaats in van de 911 en Carrera modellen.
Vanaf modeljaar 1984 werd de SC versie weer vervangen door de 911 Carrera

Ruitframes/portiergrepen
Tot en met modeljaar 1978 waren de ruitframes en portiergrepen van de 911 SC verchroomd, zoals die van de vorige 911 modellen; vanaf modeljaar 1979 waren ze geanodiseerd zwart, zoals bij de Carrera modellen.Velgen
De 911 SC was standaard voorzien van 15" gegoten aluminium velgen van ATS

Buitenspiegels
De buitenspiegels van de 911 SC waren elektrisch verstelbaar en in de carrosseriekleur gespoten.

Motoren
De 911 SC werd aangedreven door een 3,0-liter boxermotor, waarvan het vermogen in de loop der jaren iets is vergroot.- Modeljaar 1978 - 1979 - 3,0 liter, 180 pk
De 911 SC had de bredere carrosserie van de 911 Carrera. Auto's geproduceerd vanaf modeljaar 1981 zijn herkenbaar aan de zijknipperlichten achterin de spatschermen.
Vanaf modeljaar 1983 werd de 911 SC Cabriolet de eerste volledig open 911 met stoffen kap en was leverbaar naast de Coupé versie en de Targa 'veiligheidscabriolet'.

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Porsche 911 | Dromen mag nog steeds

Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?

Autotest | Porsche 911 Dromen mag nog steeds

De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.

Plus

  • snel, opwindend en spectaculair
  • ook dagelijks bruikbaar
  • subliem weggedrag

Min

  • relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting

Conclusie

Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.

Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.

Deel deze advertentie